کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

هنر سنگ قیمتی ۷ هزار ساله

هنر سنگ قیمتی ۷ هزار ساله

"ماردین" Mardin اولین سکونت‌گاه بشر است که در "حوزه پوتی‌میا" Mesapotamia مهد بشری، از جلوه خاصی برخوردار است.این شهر زادگاه هنر جواهرات سنتی نقره "گل‌کاری "Telkani است که بهملیله‌دوزی شهرت دارد. مکانی که صخره‌هایش تحت تاثیر هنر معماری با عظمتهر چه تمام‌تر به خودنمایی می‌پردازند، یک اقامتگاه همیشگی ... .

ماردین شهری بنا شده در دشت "مسوپوتامیا "Mesopotamia که معماری و هنراصیل آن با صدها سال قدمت سبب شده‌ تا از ویژگی‌های منحصر به فردیبرخوردار باشد. این منطقه دومین مکان قابل سکونت و تحت حمایت در جهانمحسوب می‌شود. سنگ‌های آن توسط مردم کنده‌کاری و در دیوارهای خانه‌هاجاسازی شده‌است. در آغاز سکونت، مردم تمامی قسمت‌های شهر را با هنر خود براساس اصول زیباشناسی و کاربردی طراحی کردند. قسمت جلوی همه خانه‌ها درحالی‌که با نمادهای ویژه‌ای آراسته شده‌اند، روبه‌روی دشت واقع شده است.

کتیبه‌ها، پرنده‌ها، گل‌ها و طرح‌هایی که هنرمندان با هوشیاری تمامابداع کرده ‌بودند و خانه‌هایی که هر کدام یک ایوان در قسمت درب ورودیداشتند از جمله خصوصیات این مکان است.

شما از بخش سرپوشیده و تزیین‌شده‌ای وارد خانه می‌شوید. ماردین حکمموزه‌ای را دارد که در هوای آزاد بنا شده است. از طرفی لازم است که شماخیابان‌ها را مشاهده کنید. خانه‌ها وکوچه‌ها در جوار تونل‌هایی قراردارند. "آبارا Abbara" همانند تونلی است که در مسیر آن دو خیابان بایکدیگر برخورد می‌کنند. در این منطقه مکان‌هایی یافت می‌شوند که به‌راستیدیدنی هستند.

 مسجد "اولو Ulu" که توسط "ارتوکس‌ها "Artuks ساخته شده یکیاز بزرگ‌ترین مساجد آناتولی است. بنای دیدنی مدرسه اسلامی "زین سی ری "Zin ci riye در بالای شهر واقع شده و مشرف به دشت موسوپوتی‌میاست. مدرسه "کاسی‌می "Kasimiye واقع در پایین شهر که در آن علوم و هنر آموزشی دادهمی‌شود، به هنگام شب با انعکاس پرتو روی پنجره‌ها و طاق سرپوشیده‌اشچشم‌انداز دل‌پذیری را به نمایش می‌گذارد.

ماردین با افسانه‌ها و حکایاتش، گنجینه‌ای تاریخی است. سلطان" قاسم Kasim" موسس مدرسه "قاسمی"Kasimiye توسط تیمور شاه در مدرسه کشته و خونشروی دیوارها می‌پاشد که هنوز آثار آن قابل مشاهده است، اگرچه گفته می‌شود (پس از تحقیق) این علایم از حنا بر جای مانده است. با این حال مردم معتقدبه همان افسانه‌ هستند.

 داستان دیگر به "ساماران Sahmaran" ارتباط پیدامی‌کند و نشانه‌های آن را می‌توان روی کارهای دستی مردم ماردین مشاهدهکرد. سینی‌های بزرگ مسی ویژه غذاخوری بیانگر چنین حکایتی است. آخریننماینده هنری دوران گذشته، بازار قدیم مسگرها، نمدباف‌ها،‌طلاسازان وخورجین‌دوزها است.

"- یج" چهارمین بازار بزرگ الماس در جهان

"خلیج" چهارمین بازار بزرگ الماس در جهان به‌شمار می‌رود. اشتیاق وعلاقه وافر زنان خاورمیانه نسبت به جواهرات هنوز به قوه خود باقی‌است. اغلب اصطلاح متداول آن‌ها به هنگام خرید جواهر عبارت "هرچه بزرگ‌تر، بهتر" است اما به گفته مجله «تامینا Thamina» از DTC در خلیج درباره جواهراتالماس نشان خاورمیانه مسایلی مهم‌تر از سایز و اندازه جواهرات وجود دارندکه باید مورد توجه قرار گیرند.

«- نیل ماکس Danielle Max»:شما روند خرید جواهرات الماس نشان زنان در خاورمیانه را چگونه توصیف می‌کنید؟

DTC: این جریان تقریباً به سه طبقه عروسی، نامزدی و جایگاه و موقعیت اجتماعی ارتباط یافته و تقسیم می‌شود.

زوج‌های خاورمیانه گرایش بسیاری به استفاده از آن دسته از حلقه‌هاینامزدی یافته‌اند که سنگ‌های درشتی بخش مرکزی حلقه را شکل داده و در حواشیآن سنگ‌های کوچک‌تر در اشکال مدور، باگت، برلیان و دیگر مدل‌ها قرارگرفته‌اند این نمونه از حلقه‌ها به‌تدریج جایگزین نمونه‌های تک سنگ سنتیمی‌شوند.

الماس‌ها همچنین مورد انتخاب عروسان برای مراسم عروسی‌شان قرارمی‌گیرند. امروزه آن‌ها به‌دنبال مدل‌ها و سرویس‌های جذاب‌تری هستند کهزیبایی و شکوه جشن ازدواج‌شان را به مراتب بیش‌تر می‌کند.

درواقع زنان با خرید جواهرات الماس نشان، سعی دارند بیش از هر زماندیگری جلب توجه کنند وبا این روش آن‌ها تحسین همگان را برانگیخته و درمهمانی‌ها و عروسی‌ها کانون توجه قرار می‌گیرند.

- چگونه روند خرید از کشوری به کشور دیگر در خاورمیانه تغییر می‌کند؟

درکل، این جریان در همه کشورهای مزبور از شرایط مشابهی پیروی می‌کند.

- برای مثال ماهیت فروش جواهرات الماس نشان در خاورمیانه چه تفاوتی با آمریکا دارد؟

سرویس‌های الماس نشان در خاورمیانه منحصر به فرد بوده و از این جهتماهیت فروش آن با دیگر مناطق جهان تفاوت دارد.به منظور افزایش شانس فروشاینگونه جواهرات و دیگر سرویس‌ها به طور مستمر در زمینه تحقیقات دربارهمصرف‌کنندگان و آموزش مبتکران و طراحان سرمایه‌گذاری می‌کند.

DTC :با توجه به استقرار بورس منطقه‌ای الماس در دوران اخیر تبدیل بهکانون توجه و مرکز نفوذ بازار شده است. حضور ما در خلیج به شرکت در امرنظارت بر جریانات منطقه‌ای و رقابت‌های تبلیغاتی این بازار قدرتمند کمکمی‌کند.

ما با تولیدکنندگان و خرده‌فروشان جواهر همکاری نزدیک داشته و شرایطخود را با وضعیت سرمایه‌گذاران منطبق کرده و آن‌ها را با فرصت شغلی دراینجا آشنا می‌کنیم.

- علت اهمیت سرویس‌های الماس نشان در خاورمیانه چیست؟

سرویس‌های مذکور پیشتاز دیگر نمونه‌های الماس نشان در حیطه فروشخاورمیانه هستند و در واقع نیمی از فروش را به خود اختصاص می‌دهند. علت بااهمیت بودن سرویس‌ها در جهان عرب، ماهیت سنتی آن به عنوان هدیه و اهدای آندر مراسم نامزدی، عروسی و تولد است به ویژه آن‌که این اواخر در در مراسمفارغ‌التحصیلی نیز اهدای آن‌ها متداول شده‌است.

- تبلیغات DTC تحت عنوان «حنا Henna» در این زمینه با موفقیت چشم‌گیری رو‌به‌رو بوده‌است.

ارزش و بهای سرویس‌های فوق در سطح خرده‌فروشی در خلیج و فروش آن‌ها بهخریدارانی در مراسم مهم اجتماعی از این‌گونه جواهرات استفاده می‌کنند ازسال ۲۰۰۱ بالغ بر بیش از ۲۰۰ م دلار است.

بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده، سرویس‌های الماس‌نشان ۵۵ درصد سهم ازفروش کل الماس را به خود اختصاص می‌دهند و فروش آن‌ها در چهارسال گذشته ۴۹درصد افزایش داشته است.

DTC-  در آمریکا برنامه جواهرات الماس‌نشان «جرنی Journey» و «گرل‌اترنال Eternal girl» در چین و «تریلوژی Trilogy» در ژاپن را بهنمایش می‌گذارد. اما تبلیغات آن در خاورمیانه چگونه است؟

در سال ۲۰۰۶، DTC دو برنامه اصلی "ویسپر Whisper" و "رایانا Rayana" راعرضه کرد. از آن‌جا که الماس بیانگر عشق است و به دلیل دشواری اظهار عشقبه معشوق توسط مردان در این زمان، DTC برنامه ویسپر را به اجرا درآورد وبه‌وسیله آن تبلیغاتی را در زمینه مراسم مهمی چون نامزدی، جشن سالگردازدواج و حتی هدایای ماه رمضان به راه‌انداخت. زوج‌های خاورمیانهمی‌توانند جشن نامزدی را با انواع حلقه‌های پیشنهادی ویسپر برپا کنند. حلقه منحصربه‌فرد و سنتی، حلقه‌ای مزین به سنگ‌های درشتی است که در مرکزآن واقع شده و اطرافش را سنگ‌های کوچک‌تری با تراش مدور، باگت، برلیان ویا دیگر اشکال دربر‌گرفته است.

حلقه‌های الماس‌نشان حاوی سه سنگ متحدالشکلنیز بیانگر سه دوره گذشته، حال و آینده بوده و سمبل عشق جاودان به‌شمارمی‌آیند.

رایانا برنامه ویژه سرویس‌های الماس‌نشان خاص زنان عربی است کهمی‌خواهند در مجالس بدرخشند و در کانون توجه قرار گیرند و همچنین نوعروسانرا به استفاده از این‌گونه سرویس‌ها در مجلس عروسی‌شان تشویق می‌کند. اینبرنامه، خاص زنان خاورمیانه است که بر مبنای تحقیقات گسترده‌ای در زمینهطراحی و گرایش مصرف‌کنندگان به کاربرد فراوان الماس، پی‌ریزی شده است. ازاین‌رو در طرح‌هایش از الماس بیش‌ از طلا استفاده می‌کند.

مقالات مشابه جواهرات:

خواص سنگها و گوهرها در رفع انرژی های منفی

سنگ درمانی و خواص سنگها و گوهرها

تاریخچه سنگها و گوهرها ، قسمت دوم

تاریخچه کانی و سنگ شناسی

تاریخچه سنگها و گوهرها ، قسمت دوم

شیوه نامگذاری سنگهای قیمتی و گوهرها

طبقه‌بندی سنگ های قیمتی و گوهرها

تاریخچه سنگها و گوهرها

فهرست سنگ های قیمتی و گوهرهای گرانبها

تاریخچه سنگ قیمتی گارنت

هنر فلزکاری در ایران

زیورآلات و جواهرات ترکمنی

تمیز کردن جواهرات و زیورآلات

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

تاریخچه گوهرها و سنگ های قیمتی

تاریخچه سنگها و گوهرها

تاریخچه سنگ قیمتی گارنت

تاریخچه عنصر فلوئور F

تاریخچه گوهرها و جواهر و سنگ‌های قیمتی

جواهرساز هنرمند و خلاق

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.