کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

آزمایشگاه تجزیه و تعیین عیار طلا

آزمایشگاه تجزیه و تعیین عیار طلا

در مرحله ی اکتشاف تکمیلی، یکی از اقدامات بسیار مهمی که در مورد سنگ معدنی طلادار منطقه مورد مطالعه، بایستی صورت گیرد انجام آزمایشات تستتکنولوژی سنگ معدن مورد نظر می باشد..

از آن جایی که معمولا در سنگ های طلادار به علت ریز و پراکنده بودن طلا رویت آن با چشم غیر مسلح در سنگ، عملی نیست ...

- آزمایشگاه تجزیه و تعیین عیار طلا

از آن جاییکه معمولا در سنگ های طلادار به علت ریز و پراکنده بودن طلا رویت آن باچشم غیر مسلح در سنگ، عملی نیست لذا مانند سایر مواد معدنی تعقیب ماده یمعدنی و تشخیص آن از سنگ های باطله میسر نمی باشد تنها با شناخت علائمزمین شاسی و سنگ شناسی مسئله قابل حدس است و تبدیل این حدس به یقین تنهابه وسیله ی تجزیه و تعیین عیار طلای نمونه های برداشت شده محل های موردنظر می تواند عملی شود. لذا وجود یک آزمایشگاه مجهز و دقیق در مورد تجزیهو تعیین عیار طلا آن هم در محل معدن یعنی جایی که کارهای اکتشافی در حالانجام است بسیار ضروری می باشد. یک آزمایشگاه تجزیه و تعیین عیار طلامعمولا از قسمت های زیر تشکیل شده است:

1) قسمت نمونه کوبی در این قسمت نمونه های گرفته از قسمت های مختلف معدن خرد شده و تا 80 مش پودر و جهت ذوب آماده می شود.

(2اتاق ذوب اول:در این قسمت نمونه ی پودر شده ذوب و فلز آن از سرباره جدا می گردد.

(3قسمت کوپلاسیوندر این قسمت نقره و طلا با استفاده از کوپل از دکمه ی سربی جدا می گردد.

 (4قسمت اسیدکاری در این قسمت با حل نمودن نقره در اسید نیتریک طلا جدا می شود.

5)اتاق توزین در این قسمت طلای حاصله به وسیله ی ترازوهای الکترونیک توزین می شود.

 (6اتاق بایگانی نمونه ها   باقی مانده ی نمونه های تجزیه در این اتاق بایگانی و نگهداری می شوند.

7) اتاق بوته سازی  بوته های مورد مصرف در قسمت ذوب در این قسمت به وسیله ی یک نفر سفالگر بااستفاده از مواد اولیه ( سیلیس- کائولن- خاک نسوز ) تهیه می شود.

(8اتاق کوپل سازیدر این قسمت با استفاده از استخوان، کوپل های مخصوصی که در قسمت کوپلاسیونجهت جذب و جدا نمودن سرب از طلا و نقره به کار می رود ساخته می شود.

- تست تکنولوژی سنگ معدنی طلا دار

   در مرحله ی اکتشاف تکمیلی، یکی از اقدامات بسیار مهمی که در مورد سنگ معدنی طلادار منطقه مورد مطالعه، بایستی صورت گیرد انجام آزمایشات تستتکنولوژی سنگ معدن مورد نظر می باشد.

   این آزمایشات بایستی بر روینمونه ی متوسط معدن انجام پذیرد زیرا، در آزمایش، روش های مختلف استحصالطلا از سنگ معدن، در شرایط متفاوت مورد مطالعه و بررسی قرار داده می شود ومناسب ترین روش برای سنگ معدن مورد نظر مشخص می شود.

 لذا نمونه ای که برروی آن آزمایش های مذکور انجام می گیرد لازم است دقیقا نمونه ی متوسط معدنباشد، زیرا در زمان بهره برداری و شروع به کار کارخانه استحصال طلا بایدخوراکی که به کارخانه وارد می شود، با نمونه ی متوسط معدن یکی باشد که درمراحل مختلف عملیات استخراج و بازیابی طلا از سنگ معدن، اشکالی پیش نیایدالبته باید در نظر داشت که در تمامی کارخانه های استحصال طلا با این کهآزمایش های تست تکنولوژی بر روی نمونه ی متوسط معدن قبلا انجام شده است .

معهذا مرتبا در زمان بهره برداری کارخانه خوراک ورودی به وسیله ی متخصصینامر و کارشناسان مربوطه در پایلوت کارخانه مورد بررسی و مطالعه قرار گرفتهو در زمینه ی رگلاژ قسمت های مختلف کارخانه و کم و زیاد کردن مقدار موادشیمیایی مصرفی اقدام می شود.

در آزمایش تست تکنولوژی که در یک پایلوتانجام می شود عملیات مختلف بر روی مقدار چند تن از نمونه سنگ معدن کهنمونه ی متوسط می باشد صورت می گیرد و سپس نتایج حاصل از این عملیات، برایمقدار زیاد که در حد خوراک کارخانه می باشد در نظر گرفته شده و کارخانه براساس این نتایج طراحی و احداث و نصب می شود

مقاله مرتبط طلا و جواهرات:

شیوه تعیین عیار طلا

بررسی عیار طلا

عیار طلا

دلیل عیار نقره 925

طلا فلزی گرانبها

شیوه محاسبه قیمت طلا

رنگ‌های طلا

طلا در گذر زمان

احکام طلا برای مردان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.