کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

مرواریدهای طلایی فیلیپینی

معرفی مرواریدهای طلایی فیلیپینی

در سال ۱۹۷۰ در جزیره مرجانی Arutua تاهیتی Tahiti جزایر پلی‌‌‌تریفرانسوی و دومین مزرعه خود را در ۱۹۷۲ درMarutea جنوبی تهیه کردم. درآنزمان در جزایر تاهیتی خلبان بودم. در جزایر پلی‌تری فرانسه فعالیت‌هایاقتصادی چندانی در جریان نبود و قشر جوان نیز به این مسأله اهمیت زیادی نمی دادند.....

شما چگونه به دنیای صنعت مروارید راه‌ یافتید؟ آیا در این راه موفق بودید؟ این سئوالی است که اغلب به دلیل کنجکاوی معمولا و پس ...

شما چگونه به دنیای صنعت مروارید راه‌ یافتید؟ آیا در این راه موفقبودید؟ این سئوالی است که اغلب به دلیل کنجکاوی معمولا و پس از خاموش کردنضبط‌ مصاحبه‌ها از پیشروان صنعت مروارید پرسیده می‌شود. ما این سئوال رااز مانوئل سوجو آنگ سو پیشرو در صنعت مروارید فیلیپین پرسیدیم.

- فعالیت خود را در دنیای مروارید چگونه آغاز نمودید؟

- فعالیتم را از ۱۹۶۹ آغاز کردم. در آن سال برای اولین بار آقایبرانلیس را ملاقات کردم. او درصدد مسافرت به سراسر دنیا و در جستجوی مکانیمناسب برای پرورش مروارید بود. من در حال کار بر روی پروژه پرورش نارگیلدر مزرعه‌ام بودم. تجارت خانوادگی من فقط به زمینه‌ای کاملا متفاوت تعلقدارد. ۶ ماه پس از ملاقات با او بود که مطالعات یکی از دوستانم در رابطهبا کاشت و پرورش مروارید در اختیارم قرار گرفت. شاید تقدیر من چنین رقمخورده بود. که به دنیای اسرارآمیز صنعت مروارید راه یابم.

من به بررسی امکانات موجود برای پرورش مروارید در جزایر Bugsuk دست زدم و برای اطمینان خاطر بیشتر به شنا و شیرجه در بستر دریا و بررسی شرایط آبآن نواحی پرداختم. پس از مطالعات ابتدایی برای اجرای پروژه‌مان، تصمیمگرفتیم که با وجود خطرات و ریسک‌های احتمالی پروژه مروارید را در ماه آبانبه اجرا درآوردیم.

در سال ۱۹۷۰ در جزیره مرجانی Arutua تاهیتی Tahiti جزایر پلی‌‌‌تریفرانسوی و دومین مزرعه خود را در ۱۹۷۲ درMarutea جنوبی تهیه کردم. درآنزمان در جزایر تاهیتی خلبان بودم. در جزایر پلی‌تری فرانسه فعالیت‌هایاقتصادی چندانی در جریان نبود و قشر جوان نیز به این مسأله اهمیت زیادی نمی دادند.

 من با خود فکر کردم که کسی باید راه‌حلی برای این مشکلبیاندیشد و ممکن است پرورش مروارید روح مردم منطقه را جلا بخشد و کمکشایانی در ارتقاء سطح اقتصادی ناحیه باشد. خوشبختانه راه‌حل‌ ما عملی شد ومروارید‌های سیاه مهمترین منبع درآمد مردم پلی‌تریا شد.

از اولین برداشت من در ۱۹۷۵ حدود هزار مروارید به دست آمد. یکسال بعد این شرکت را فروختم. تور دور دنیای خود را به منظور بررسی جزایر اقیانوس آرام برای یافتنمناسب‌ترین مکان ممکن برای پرورش مروارید‏، آغاز کردم. جستجوی طولانی مدتمن در فیلیپین خاتمه یافت. ما شرکت را با سرمایه‌گذاری مشترک در سال ۱۹۷۹تأسیس و سفرهای خارق‌العاده و شگفت‌انگیز خود را در دنیای مروارید‌هایدریایی جنوب فیلیپین آغاز کردیم.

- مهمترین چالشی که تا کنون با آن مواجه شده‌اید، چه بود؟

- مهمترین چالش مربوط به کمبود تهیه صدف برای اجرای پروژه‌مان طی دههاول فعالیتمان بود. در آنزمان ما فقط دارای دو مزرعه کوچک مروارید درفیلیپین بودیم.

ما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده بودیم که هزار غواص به طور تنگاتنگ از۲۰۰قایق به شیرجه و جستجو بپردازند و پس از جمع‌آوری صدفها ۶ ماه صبرمی‌کردیم و سپس آنها را به مزرعه انتقال می‌دادیم.

مقالات مشابه مروارید :

سلطان‌ مروارید

مروارید ، گوهر عشق و شانس

مروارید گوهری قیمتی

خواص درمانی مروارید Pearl

خواص مروارید Pearl

مروارید سنگ متولدین خرداد، گوهر شانس‌ و نیکبختی‌

شناخت مروارید،گوهر دریا

خواص درمانی مروارید

خواص درمانی و شفابخش مروارید

معرفی انواع مراورید ،شیوه شناخت مروارید اصلی از بدلی

سنگ قیمتی مروارید تاهیتی

گوهر قیمتی: مروارید آکویا

مروارید

رنگ سنگ های قیمتی و گوهرها

رنگ سنگ های قیمتی و گوهرها

دن انسان در حقیقت یک مجمع الکواکب است و دارای همان قدرت‌هایی است که ستاره‌های ‌آسمانی را به‌وجود آورده‌اند. اگرچه در سطح علامتی، هرانسانی “زدیاک”Zodiac کاملی را در درون خویش دارد، بااین‌همه طبق گفته “ریشی”Rishis باستانی، اگر فردی بازوهای ستاره حکمران مربوط‌ به ‌ستاره‌های تولد خود را قوی کند، از بیماری‌ها مصون بوده دارای سلامتی کامل، ثروت، شادی و موفقیت در زندگی خواهد بود. بهترین راه برای ‌قوی‌کردن بازوهای “ستاره حکمران”، را به‌کار بردن جواهرات مربوط به ستاره حکمران و نیز انجام “یاگیاها”، ذکر کرده‌اند.....


سنگ‌ ها ی سفید و سیاه
رنگ‌های سفید و سیاه، علائم فعالیت خلاقه هستند. رنگ سفید، علامت وجود رنگ است. در حالیکه رنگ سیاه، بیانگر عدم وجود رنگ است.
رمز عجیبی در سیاه و سفید است که عمیق‌ترین رموز کیهانی را تحت تاثیر قرارمی‌دهد. شیمیدان‌های باستان، تعالیم متعددی را در زمینه نیروهای متضاد موجود در رنگ‌های سیاه و سفید ارائه می‌داده‌اند و معتقد بوده‌اند که از امتزاج دو رنگ سیاه و سفید، نتایج زیادی مترقب است. تعادل کامل بین این دو رنگ، به‌نام “پولاریتی”(جاذبه مغناطیسی) خوانده می‌شود. “واقعیت” نیز یک “پولاریتی”Polarity است. زمانی‌که ما به این مرحله از تعادل برسیم، زمین جدیدی خلق خواهدشد. از امتزاج سفید و سیاه، تکامل بشر به هدف خویش که فرشته بودن است می‌رسد.
 رنگ سفید، یانگ است
سفید، حاوی همه رنگ‌هاست. رنگ سفید، بیانگر جنبه مذکر الهی، در عصاره زندگی است. رنگ سفید، فعال، مثبت، افشاکننده، پرتحرک و تهییج‌کننده است. رنگ سفید، علامت روز کیهانی و هستی مطلق‌ (ذات الهی) است.
اشعه توانای سفید، خیلی نگران درمان فیزیکی نیست، زیرا با روشنایی روحانی مرتبط است. تمرکز نور سفید در تاج سر است. نور سفید از راه غده مخروطی (صنوبری)Pineal gland (چاکرای هفتم درتاج سر)، واردمی‌شود. رنگ‌ سفید برای حفاظت جسم فیزیکی و ذهن به‌کار می رود...
یکی از آموزش‌های کهن “تائو” Tao،چنین می‌گوید:“ تاریکی در اندرون تاریکی، دروازه‌ای است به‌سوی همه راز و رمزها.”
رنگ سیاه، تحت سلطه ستار‌ه ‌“سترن”Saturn قرار دارد که در فرم بالاتر آن نشان دهنده رموز است. آن‌چه‌ که فاقد شکل است،‌ کار آن از درون و ندیدنی است.
سنگ‌های سیاه عبارتند از: تور مالین سیاهBlack Tourmaline، جتJet، کوآرتز دودی Smoky quartzو ابسیدی یان‌ (ابسیدی‌ین)Obsidian.
ماه‌های دوازده‌گانه سال ، علامت
زدیاک ، رنگ‌ها و سنگ‌های مربوطه
بدن انسان در حقیقت یک مجمع الکواکب است و دارای همان قدرت‌هایی است که ستاره‌های ‌آسمانی را به‌وجود آورده‌اند. اگرچه در سطح علامتی، هرانسانی “زدیاک”Zodiac کاملی را در درون خویش دارد، بااین‌همه طبق گفته “ریشی”Rishis باستانی، اگر فردی بازوهای ستاره حکمران مربوط‌ به ‌ستاره‌های تولد خود را قوی کند، از بیماری‌ها مصون بوده دارای سلامتی کامل، ثروت، شادی و موفقیت در زندگی خواهد بود. بهترین راه برای ‌قوی‌کردن بازوهای “ستاره حکمران”، را به‌کار بردن جواهرات مربوط به ستاره حکمران و نیز انجام “یاگیاها”، ذکر کرده‌اند...
 برج‌های دوازده گانه سال
سنگ‌های قیمتی و طیف‌های رنگی مربوطه

طیف رنگی

سنگ قیمتی مربوطه

نام برج

 قرمز

 یاقوت- بلادستون- یشم قرمز

 فروردین (آتش)

 زرد

توپازطلایی (‌یاقوت طلایی)- مرجان- زمرد

 اردیبهشت ( خاک)

بنفش

 کریستال- اکوآمارین

 خرداد( هوا)

 سبز

زمرد- مون استون

تیر(آب)

 نارنجی

یاقوت – کهربا

 مرداد(آتش)

 بنفش

یشم صورتی- فیروزه-زیرکون

 شهریور(خاک)

زرد

اپال- الماس

 مهر(هوا)

قرمز

یاقوت کبود- توپاز- عقیق

 آبان(آب)

 ارغوانی- بنفش

 امتیست

آذر(آتش)

آبی

 کریستال‌دودی‌-بریل-جت

دی(خاک)

نیلی

سفیرآبی

 بهمن(هوا)

نیلی

 الماس-جید-اکوآمارین

 اسفند(آب)


:نام برج‌های دوازده گانه سال و علائم زدیاک

نام برج

علائم زدیاک

فروردین (آتش)

 حمل (بره) – ارایز

اردیبهشت (خاک)

 ثور (گاونر)- تورس

خرداد (هوا)

 جوزا (دوپیکر) – جمینای

تیر (آب)

 سرطان (خرچنگ) – کنسر

مرداد (آتش)

 اسد (شیر)- لییو

شهریور (خاک)

سنبله (خوشه غلات) – ویرگو

مهر (هوا)

میزان (ترازو) – لیبرا

آبان (آب)

عقرب (کژدم) – اسکورپیو

آذر (آتش)

قوس‌(کمان) – ساژیتاریوس

دی (خاک)

 جدی (بزغاله) – کاپری کورن

بهمن (هوا)

 دلو (سطل آب) – اکوآریوس

اسفند (آب)

حوت (ماهی) – پایسیس

مقالات سنگ های قیمتی :

ماساژ درمانی با گوهرها

خواص گوهرها و سنگ ها در موفقیت شغلی

گوهرها ، سنگها و جواهرات موافق و مخالف بروج مختلف

تاریخچه سنگها و گوهرها

اندازه و شکل استاندارد جواهرات و گوهرها

سنگ درمانی با گوهرها و سنگ های شفابخش

سنگ‌های رنگین‌ کمانی،گوهرهای رنگی

سنگ‌های رنگین‌ کمانی،گوهرهای رنگی

طراحان برزیلی که بدلیل وفور گنج‌های خدادادی متنوع سنگ‌های قیمتی در کشور خود، معروف به خلق آثاری بدیع و بی‌مانند و به‌کاربردن الوانی رنگین‌کمانی از سنگ‌ها هستند...

امسال ترکیب رنگ‌های شاد و پررنگ و گرم و سایه رنگ‌ها و تراش‌های نوین رواج بی‌نظیری دارد. بررسی کارهای برگزیده آ جی تی ...

امسال ترکیب رنگ‌های شاد و پررنگ وگرم و سایه رنگ‌ها و تراش‌های نوین رواج بی‌نظیری دارد. بررسی کارهایبرگزیده آ جی تی آAGTA بیانگر آن است که استفاده از سفایر آبی و تجملی Blue & fancy sapphire و انواع تورمالینTurmalin و گارنت Garnet‌‌‌ وتانزانیتTanzanite رواج و طرفداران بسیاری داشته. طراحان و تجار سنگ‌هایقیمتی می‌گویند پریدوت، سیترین، اوپال آتشیFire opal، یولیتIolite، کوارتزدودی، مون‌استونMoon stone،‌‌‌ فیروزه و مرجان نیز طرفداران بسیاری دارند.

پاتریک لیونت Patrick lionnet‌ از طراحان پرآواره پاریسی می‌ گوید.سنگ‌هاینوین بارنگ‌های غیر معمول منبع الهامات کارهای نوین من هستند. من شیفتهکار با سنگ‌هایی هستیم که تا پیش از این با آنها آشنا نبوده‌ام که از آنجمله می‌توان به تورمالین نارنجی اشاره کرد. کار با چنین مواردی مخیله مرابه پویایی وامی‌دارد و افکار مرا به‌سوی خلق، اثری نوین جهت می‌دهد که ازجمله موارد دیگر می‌توانم لاجوردBlue lapiz، مرواریدهای سبز تاهیتیGreen Tahitian pearls را نام ببرم زیرا این سنگ‌ها با آدمی حرف می‌زنند ودنیایی از راز و رمز را به‌روی ما می‌گشایند.

طراحان برزیلی که بدلیل وفورگنج‌های خدادادی متنوع سنگ‌های قیمتی در کشور خود، معروف به خلق آثاریبدیع و بی‌مانند و به‌کاربردن الوانی رنگین‌کمانی از سنگ‌ها هستند. ریکاردوبرون‌فنRichardo Bronfen برزیلی از شرکت وانکوکس Vancox می‌گوید،آکومارین، سیترین و توپاز جزو پرطرفدارترین سنگ‌ها به‌شمار می‌روند و آناندر جدیدترین کلکسیون خود اقدام به ارائه ترکیبی متنوع از سنگ‌های موجوداین سنگ‌ها اعم از کهربای نارنجی و توپاز آبی و یولیت Iolite و سیترین ورودولیت Rhodolite کرده‌اند.

ادواردو برونرEduardo Bruner از سی‌آر‌برونرCR Bruner می‌گوید: سیترینو آماتیس و توپاز و پریدوت و کوارتزلیمویی را نیز در زمره سنگ‌های رایجامروزی در نظر گرفتیم و در سایر رنگ‌ها آبی ، سبز و یا زرد را اضافهنمودیم


مطالب مشابه :

کاربرد سنگهای قیمتی رنگی در حلقه‌های نامزدی

خواص درمانی سنگهای رنگی

شناخت گوهرهای رنگی و تمایز از شبه گوهرها

انواع نگین و سنگ نگین ها و گوهرهای رنگی

مرکز سنگ های گرانبهای رنگی

انگشتر یا حلقه نامزدی

انگشتر یا حلقه نامزدی

حلقه بخشی از جهیزیه یا شیربهای عروس به‌شمار می‌آمده. در آن دوران، مراسم عروسی به قیمتی مورد توافق همراه بامدارک و قراردادهای ازدواج تعیین می‌شد و در ازاء مقادیری دام ، پارچه وطلا و جواهر ( که حلقه جزئی از آن بود) عروس را به خانه داماد می‌بردند . حلقه نیز هم به‌عنوان سمبل منت با ارزش داماد و هم جزئی از کابین عروس به‌ شمار می‌رفت.

آیا می‌دانستید که (سنت حلقه‌های نامزدی الماس) درطول تاریخ سابقه چندان طولانی ندارد؟ و آیا می‌دانید چرا سمبل حلقه، ...

آیا می‌دانستید که (سنت حلقه‌های نامزدی الماس) درطول تاریخ سابقهچندان طولانی ندارد؟ و آیا می‌دانید چرا سمبل حلقه، دایره قلمداد شده وحلقه، نماد عشق و تعهد زوج‌ها به هم و نیت با ارزش داماد قلمداد می‌شود؟

 بازگشت به دوران غارنشینی

ریشه داستان ما به گذشته و به دورانی باز می‌گردد که نشانه و سمبلنامزدی نه حلقه و بلکه ریسمانی بافته شده از علف، نی یا چرم بود. چنینحکایت می‌شود که ابتدا این ریسمان را به دستها و پاهای نامزد مردانغارنشین می‌بستند تا فرار نکنند و هروقت اطمینان پیدا کرد که آن دختر باوی می‌ماند ریسمان پاها را باز می‌کردند و فقط ریسمان دور دستها را باقیمی‌گذاشتند و زمانیکه نسبت به تعهد و ماندگاری نامزد خود مطمئن می‌شدندریسمان را به دور انگشت او می‌بستند.

حکایت دیگری وجود دارد که می‌گوید حلقه بخشی از جهیزیه یا شیربهای عروسبه‌شمار می‌آمده. در آن دوران، مراسم عروسی به قیمتی مورد توافق همراه بامدارک و قراردادهای ازدواج تعیین می‌شد و در ازاء مقادیری دام ، پارچه وطلا و جواهر ( که حلقه جزئی از آن بود) عروس را به خانه داماد می‌بردند. حلقه نیز هم به‌عنوان سمبل منت با ارزش داماد و هم جزئی از کابین عروسبه‌شمار می‌رفت.

حلقه به عنوان سمبل نمادین نامزدی و ازدواج شکل گرد وحلقه‌ای داشت، و از لحاظ هندسی بی‌ادیان و بی‌انتها است: مشابه شکل آفتابو ماه کامل است که در فرهنگها و تمدن‌های باستانی مظهر یگانگی و تکامل وابدیت بوده است. چنین پنداشته شده که احتمالا‡ یونان باستان بود که سنتحلقه‌های نامزدی را بنیان‌گذاری کرده اما تاریخ دقیق منشاء حلقه‌هاینامزدی مشخص نیست. در آن دوران حلقه‌های نامزدی پیش از ازدواج و به عنوانسمبل مهرومحبت‌ وعلاقه طرفین رد وبدل می‌شد.

 در واقع حلقه نامزدی آن دورههمان حلقه قول و پیمان امروزیست که ممکن است به ازدواج منجر نشود و اماسمبل عشق و دوستی واقعی باشد. نامزدی رومیان، کلیدی منقوش و حکاکی شده استو دو روایت درباره آن سنت وجود دارد: اول روایتی عاشقانه که می‌گوید اینکلید بیانگر موفقیت عروس برای نفوذ و تسخیر و بازکردن قفل قلب همسر خوداست.

روایتی منطقی‌تر نقل است که خاطر نشان می‌کند: این کلید موفقیتبانوان در حصول نیمه دیگرشان است تحقیقات نشان می‌دهد. بتدریج کلید جایخود را به حلقه‌هایی از آهن داد فدرینگ fede ring نمونه‌ای از حلقه‌هایرومی است که حلقه ایمان و حقیقت و صداقت نامیده می‌شد و مربوط به قرن ۴ پساز میلاد مسیح است. این نوع حلقه به صورت دو دست در هم گره خورده است کهآن را در سومین انگشت سمت چپ جا میکنند و نشانه عشق و مهر و محبت است .

 دلیل آنها این بود که دست و رگ دست چپ به قلب می‌رود. سرچشمه این سنت بهمصریان قدیم برمی‌گردد.نمونه وایکینگ‌ها بصورت دو دست در هم گره‌خورده برروی یک قلب است. در فرهنگهای دیگری همچون کشور اسپانیا، شاهد طرح‌هاییمشابه و قلبی هستیم که توسط دو دست نگاه پوشانده نشده که البته قدمتحلقه‌های کلدداگ Claddagh بیش از اینهاست. منشاء حلقه کلدداگ به طرححلقه‌های فد یونانی Greece fede ring باز می‌گردد.

طرح این حلقه‌ها تاجی است که در بالای دو دست قرار دارد و قلبی در میانآنان حضور دارد جالب اینکه در فرهنگ سلتیک Celtic Culture موی بافته دلدارخود را به عنوان سمبل متعهد دو طرفه به صورت حلقه به خود می آویختند. دربعضی از منابع از دستبندهای موی بافته شده بجای حلقه نیز یاد شده است درقرن دوازدهم پاپ اینو سنت سوم۳ Pope Inno Cent دستور داد که حلقه‌ای درمراسم عروسی میان عروس و داماد رد و بدل می‌شود و به دستور او بود کهبرگزاری مراسم عروسی در کلیسا رسمیت یافت.

 مقارن با قرن ۱۸ و ۱۹ بود کهحلقه‌های مزین به نام هدیه کننده یا لغات رومانتیکی هم چون عزیز ترینو...بود که در اولین حروف از سنگهایی همچون الماس، زمرد، آمتیس Amethyst،یاقوت Ruby، اپیدوتEpidot، یاقوت کبود Sapphire و یا فیروزه Turquoise استفاده می‌شد.

تحقیقات نشان می‌دهد که گیمل‌رینگ Gimmel ring نیز در قرون وسطی ابداع شده است این حلقه‌ها از سه حلقه متصل بهم تشکیلشده بود که از بخش انتهایی به یکدیگر مرتبط بودند و در نهایت بصورت یکحلقه دیده میشدند به نقل از بعضی منابع قدیمی در دوران نامزدی اولین حلقهتوسط عروس ، دومین حلقه توسط داماد و سومی توسط شاهد آماده می‌شد و هر سهحلقه در زمان عروسی زوج در دست عروس جا می‌گرفت.

 فلزات

برای ساخت حلقه‌ها معمولا از سه نوع فلز ( اعم از طلای زرد و طلای سفیدو پلاتین ) استفاده می‌شود. طلای زرد ۱۴ و ۱۸ عیار از گذشته‌ها سنتی ترینفلز برای ساخت حلقه‌ها به‌شمار می‌رود . البته کارکردن با طلای سفیدبه‌دلیل سختتر بودن آن دشوارتر است و به همین دلیل قیمت آن نیز گرانتر بهحساب می‌آید پر طرفتارترین و گرانترین فلز این گروه پلاتین Platinum نام دارد

مطالب مشابه :

کاربرد سنگهای قیمتی رنگی در حلقه‌های نامزدی

فرق انگشتر دست ساز و ماشینی

عکس انگشتر یاقوت قرمز

عکس انگشتر عقیق یمنی زرد

احادیث ائمه درباره نگین انگشتر

جایگاه انگشتر در دین اسلام

مدیتیشن در حلقه کریستال سنگ

اولین حلقه ازدواج

خواص درمانی انواع انگشتر و عطر

مجموعه عکس انگشتر یشم سبز

تصاویر جواهر و سنگ های قیمتی : عکس انگشتر یشم سبز

جواهرات : عکس انگشتر یشم سبز

تصاویر گوهرها : انگشتر گارنت سبز

تصاویر جواهرات: انگشتر مالاکیت

اطلاعاتی درباره طلا

اطلاعاتی درباره طلا

لغت طلا دارای ریشه هند واروپائی از لغت زرد Yellow است که بیانگر یکی از بارزترین ویژگیهای طلا است و نشاندهندهشباهت‌های لغت طلا در زبان‌های مختلف است، برای مثال می‌توانید به مواردزیر توجه نمائید: زبان نروژیGull، زبان دانمارکی Guld، زبان انگلیسیGold،زبان فنلاندیKulta، زبان آفریقای جنوبیGoud، زبان آلمانیGold، زبان هندی .Gulden

طلا یکی از کمیاب‌‌ ترین فلزات دنیا با نقطه ذوب ۱۰۶۴ درجه سانتیگراد و نقطه جوش ۲۸۰۸ درجه سانتیگراد است. علامت اختصاری ...

طلا چیست و چرا از آن با علامت اختصاری شیمیاییAU یاد می‌شود؟

طلا یکی از کمیاب‌‌ ترین فلزات دنیا با نقطه ذوب ۱۰۶۴ درجه سانتیگراد ونقطه جوش ۲۸۰۸ درجه سانتیگراد است. علامت اختصاری شیمیاییAU آن است که درواقع اختصار لغت لاتین طلا Gold یعنی Aurum است که معنای ادبی آن درخشندگیفراوان Glowing down است.

طلا به دلیل دارا بودن صفات و ویژگی های متعدد وذاتی، طی مرور سالیان متمادی به یکی از مفیدترین و ارزشمندترین فلزاتتبدیل شده. به علاوه رسانا بودن عالی این فلز و ضدزنگ بودن آن نسبت به آبو اکسیژن جزو مهمترین ویژگیهای حائز اهمیت به‌شمار می‌رود.

 ریشه لغت طلا از کجا آمده؟

چنین به‌نظر می‌رسد که لغت طلا دارای ریشه هند واروپائی از لغت زرد Yellow است که بیانگر یکی از بارزترین ویژگیهای طلا است و نشاندهندهشباهت‌های لغت طلا در زبان‌های مختلف است، برای مثال می‌توانید به مواردزیر توجه نمائید: زبان نروژیGull، زبان دانمارکی Guld، زبان انگلیسیGold،زبان فنلاندیKulta، زبان آفریقای جنوبیGoud، زبان آلمانیGold، زبان هندی .Gulden

از چه زمانی خلوص طلا‌ را با قیراط (عیار ) می‌سنجند؟

ریشه این کار به دوران باستان به‌ مناطق خاورمیانه و حوالی دریایمدیترانه باز می‌گردد، در واقع از همان زمان بود که از قیراط به‌عنوانمعیاری برای سنجش درجه خلوص آلیاژ طلا استفاده شد.

 قیراط (عیار) چیست؟

در قدیم از معیار یک قیراط به‌عنوان واحدی برای سنجش لوبیا و یا دانهدرخت استفاده می‌شد که توسط تاجران عهد باستان در خاورمیانه به‌کارمی‌رفت. یک قیراط معادل۲۰۰ میلی‌گرم است.

با در نظر گرفتن کل طلای موجود در دنیا، طول آن چه اندازه خواهد بود؟

اگر کل طلای تولید شده تا به امروز را به‌صورت یک سیم نازک ۵ میکرونیدر نظر بگیریم، می‌توان چنین مفتول نازکی از طلا را ۷۷ میلیون بار دور کرهزمین پیچید

مطالب مشابه طلا و جواهرات:

طلا و جواهرات موزه ایران

خرید جواهرات عروسی

تمیز کردن جواهرات و زیورآلات

عیارسنجی زیست‌محیطی طلا و جواهرات

براق کردن گوهر، طلا و جواهرات

عیار طلا

دلیل عیار نقره 925

نرم افزار طراحی گوهر و جواهر