کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

گام های کسب درآمد با فروش فایل

گام های کسب درآمد با فروش فایل

برای کسب درآمد از فروش فایل یا محصولات دانلودی باید چند قدم و گامرا رعایت کرد تا فروش مناسب داشته باشید این گام ها عبارتند از:

اولین قدم، چه‌چیزی

اولین قدم در جهت کسب درآمد آسان با فروش فایل مطالعه بازار فروش فایل با هدف مطابقت و توانایی رقابت در این بازار است. گفتم بازار از این جهت که در هر بازاری مفاهیم کلی تجارت مثل رقابت مصداق دارد. تولید فایل همان تولید محتوا در قالب بسته‌‌های شناخته شده نرم‌افزاری است، بنابراین یا شما فایل تولید شده در اختیار دارید، یا توانایی و امکان تولید فایل یا هردو. فروش فایل فروش محتوا است نه فروش فرمت‌هایی مثل Pdf ,Doc , Xls و .. آنچه برای مشتریان مهم است محتوایی است که در قابل این فرمت‌ها ارائه می‌شود.

ابتدا در گوگل و سایر بسترهای فروش محتوایی که قصد دارید آن را ارائه کنید را با این اهداف جستجو کنید. اول ببینید برای محتوایی که قصد فروش آن را دارید به اندازه کافی تقاضا وجود دارد. دوم سایر رقبا با چه کیفیت و چه قیمتی محتوای مشابه شما را برای فروش ارائه می‌کنند؟ سوم در مورد بستر فروشی که قرار است با آن همکاری کنید تحقیق و جستجو کنید و نتایج را یادداشت کنید تا در آینده بتوانید به آن استناد کنید. این یک تحقیقات بازار و تحقیقات بازاریابی در مقیاس کوچک است.

دومین قدم، چگونه

دومین قدم تعیین رویکرد شما برای فروش فایل است. فرض می‌کنیم شما تسلط کامل به برنامه ویرایش تصویر فتوشاپ (Photoshop) یا برنامه صفحه‌گسترده اکسل (Excel) دارید. در فروش فایل شما دو رویکرد متفاوت را به موازات هم می‌توانید دنبال کنید. اولی فروش فایل‌های کاربردی است. مثل یک پوستر یا بنر عمومی در فتوشاپ و یا یک برنامه حسابداری شخصی در اکسل تولید کنید و فایل تولید شده را به لحاظ کاربردی بودن برای فروش ارائه کنید. دومین رویکرد آموزش است. می‌توانید تولید همان پوستر یا برنامه حسابداری را آموزش داده و فایل آموزشی را برای فروش ارائه کنید. این دو رویکرد متداولترین روش کسب درآمد از فروش فایل در وب فارسی است.

سومین قدم، کجا

بعد از مشخص شدن چگونگی و چرایی تولید فایل می‌رسید به جایی که باید فایل‌ها را درآن بفروشید. سه روش متداول وجود دارد. اول بسترهای آماده فروش فایل که به صورت عمومی یا تخصصی امکانات کامل فروش فایل را در اختیار شما قرار می‌‌دهند. این سامانه‌ها درقبال فروش فایل‌ها شما به مشتریان، درصد کمی را به عنوان کارمزد دریافت کرده و کم‌هزینه‌ترین روش فروش فایل به شمار می‌آیند. دوم ایجاد یک سایت یا وبلاگ شخصی برای خودتان است که می‌توانید با صرف وقت و هزینه یک فروشگاه فایل اختصاصی برای خودتان داشته باشید، پایدارترین و پرهزینه‌ترین روش فروش فایل همین است. به نظرم راه اندازی سایت فروش فایل یکی از روش های مناسب برای کسب درآمد اینترنتی می باشد. سوم شبکه‌های اجتماعی است. اگرچه به لطف شبکه‌های اجتماعی کاربران زیادی تمام فرایند بازاریابی و فروش را به این بسترهای رایگان و راحت منتقل کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنم از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک بستر ارجاع دهنده استفاده کرده و از فروش مستقیم در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید. یعنی کاربران را از آنجا به سایت یا فروشگاه اینترنتی محل فایل هدایت کنید.

بازاریابی فروش فایل

وقتی فایل‌های خودتان را در بسترهای آماده فروش  ارائه می‌کنید، آن بستر شریک تجاری شما محسوب شده و بخش قابل توجهی از فرایند بازاریابی را به عهده خواهند گرفت. با این حال هرگز نباید تمام انرژی خود را به تولید یا فروش مترکز کنید، دور شدن شما از فرایند بازاریابی فایل یعنی قطع ارتباط با کاربران و در نهایت عدم اطلاع کافی از نیازهای کاربران. پس باید به‌صورت پیوسته و دائم باید برای توسعه مهارت‌ و افزایش تجربیات خود – در بازاریابی – وقت صرف کرده و حتی برای تبلیغات هزینه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.