کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

الماس صورتی ، سنگ قیمتی نادر

الماس صورتی ، سنگ قیمتی نادر

در بحث درجه بندی الماس معمولا چهار ویژگی (وزن الماس (قیراط)، شفافیت، تراش و رنگ) در نظر گرفته می‌شود. در رابطه با الماس‌های صورتی، "رنگ" مهم‌ترین ویژگی است که مورد توجه خریدار قرار می‌گیرند...

کیفیت سنگ‌های الماس، به درجه رنگ آن‌ها بستگی دارد. الماس‌های صورتی در ردیف نادرترین نمونه‌های کم‌نظیر به‌شمار می‌آیند ...
کیفیت سنگ‌های الماس، به درجه رنگ آن‌ها بستگی دارد. الماس‌های صورتی در ردیف نادرترین نمونه‌های کم‌نظیر به‌شمار می‌آیند. الماس های رنگی در اصطلاح به الماس های فانتزی (fancy diamonds)، شهرت دارند.
الماس‌ها دارای رنگ‌های دیگری مانند آبی، سبز، خاکستری، زرشکی و قرمز نیز هستند، اما در مقایسه با الماس‌های زرد و نارنجی و قهوه‌ای، نمونه صورتی، کمیاب و باارزش محسوب می‌شود.
تعداد کثیری از جواهرفروشان و مشتریان، غرق تبلیغاتی شده‌اند که آنان را مجبور می‌کند تا در پی‌ یافتن الماس‌های بی‌رنگ یا کم‌رنگ باشند. الماس‌های طبیعی می‌توانند، تمامی رنگ‌های موجود در رنگین‌کمان را دارا باشند.
کمیاب بودن و قیمت بالای الماس‌های رنگی سبب شده که تعداد متقاضیان آن‌هانسبت به الماس‌های کم‌رنگ یا بی‌رنگ برابری نداشته باشد. الماس‌های افسانه‌ای رنگی، سنگ‌های گرانبها و باشکوهی هستند که توجه خریداران را به خود جلبمی‌کند.
- تاریخچه الماس صورتی 
الماس‌های صورتی حداقل از چهار منطقه به‌دست می‌آیند: هند، آفریقای جنوبی، برزیل و استرالیا. امروز به دلیل ذخایر باور نکردنی معدن آرگیلی Argyle این نوع الماس به "الماس گرانبها" شهرت دارد.
از نظر تاریخی مهم‌ترین الماس صورتی آگرا  Agra است. سنگی گرانبها و هندی کهبه گفته مورخان، قدمت آن به اواخر سال ۱۴۰۰ می‌رسد و وزن آن ۱۵/۲۸ قیراط است.
- کیفیت الماس صورتی 
در بحث درجه بندی الماس معمولا چهار ویژگی (وزن الماس (قیراط)، شفافیت، تراش و رنگ) در نظر گرفته می‌شود. در رابطه با الماس‌های صورتی، "رنگ" مهم‌ترین ویژگی است که مورد توجه خریدار قرار می‌گیرند. تراش و وزن، در دومین مرحله جای می‌گیرد. تراش به‌طرز مؤثری می‌تواند رنگ طبیعی بدنه الماس را تغییر داده و به آن رنگ دیگری بدهد. تراش نیز روی وزن تاثیر می‌گذارد. در زیر نمونه هایی از تراش های مختلف الماس صورتی را می بینیند.
اگرچه قیمت الماس در هر قیراط تعیین می‌شوند، اما وزن تاثیری روی رنگ ندارد.
از آن‌جا که الماس‌های بزرگ‌تر، کمیاب‌تر و مهم‌تر محسوب می‌شوند، تعیین وزن براساس قیراط و تراش نیز از اهمیت و ارزش یکسانی برخوردار است، شفافیت عامل کم‌اهمیت‌تری محسوب می‌شود. 
تنها اجزای قابل مشاهده می‌تواند از ارزش ظاهری و کلی سنگ کم کند و یا بر زیبایی و قابلیت فروش آن تاثیر گذارد. رنگ الماس‌های صورتی، به‌میزان رنگ‌دانه‌های صورتی موجود در جواهر بستگی دارد. هر چقدر این ذرات دارای رنگ بیش‌تری باشند، پررنگ‌تر نشان داده‌ می‌شود.
به‌هرحال این اجزا بر درجه شفافیت تاثیر می‌گذارند. بنابراین یافتن الماس صورتی کاملا شفاف و بدون خدشه بسیار مشکل است.
- تنوع رنگ در الماس صورتی 
رنگ صورتی می‌تواند تحت تاثیر چهار رنگ دیگر (نارنجی، قرمز، زرشکی، قهوه‌ای و خاکستری) باشد. در حقیقت، به‌علت منحصر به‌فرد بودن هریک از عوامل تعدیل کننده، اصلیت بسیاری از الماس‌های صورتی را می‌توان باتوجه به دوام و تغییر درجه رنگ صورتی محاسبه کرد. برای مثال، اکثر الماس‌های صورتی روشن یا متمایل به نارنجی به آفریقای جنوبی تعلق دارد و بیش‌تر الماس‌های صورتی مایل به زرشکی تیره، خاص استرالیاست و برزیل در مرحله بعدی قرار دارد.
میزان درجه‌بندی رنگ (براساس نظریه مؤسسه گوهرشناسی جواهرات آمریکا) از صورتی کم‌رنگ آغاز می‌شود. این رنگ در قسمت پاویلیون Pavilion و از نمای بالا آشکارنیست. رنگ بعدی در مقیاس مزبور، صورتی بسیار کم‌رنگ است و رنگ این سنگ‌ها از نمای بالا مشاهده می‌شود.
بقیه درجات سنگ‌ها شامل رنگ‌های فانتزی می‌شوند که از بالا قابل مشاهده‌اند و شامل صورتی روشن Fancy Light Pink ، صورتی فانتزی Fancy Pink  ، صورتی پررنگ Fancy Intense Pink ، صورتی کم‌رنگ Fancy Vivid Pink ، صورتی تیره Fancy Deep Pink و صورتی سیر Fancy Dark Pink می‌شوند. تمام رنگ‌های ذکر شده می‌توانندتوسط رنگ‌های ثانویه‌ای مانند نارنجی، قهوه‌ای، زرشکی یا خاکستری تغییر کنند.
- افزایش و بهبود شرایط کیفی الماس صورتی 
پرتو افکنی شیوه رایجی برای الماس صورتی است، اما از آن‌جا که الماس‌های معدودی را می‌توان از این روش صورتی کرد، حتی رنگ صورتی حاصل از پرتوافکنی نیز کمیاب است، در آینده نزدیک این امکان وجود دارد که به کمک الماس‌های قهوه‌ای روشن و با به‌کاربردن فشار و درجه حرارت بالا، الماس‌های صورتی به‌وجود آید. در حال حاضر آزمایشHPHTتعداد معدودی از این سنگ‌ها تولید کرده‌است.
الماس‌های صورتی مانند دیگر نمونه‌های الماس، در مقابل انواع فرسایش و خرابی، پاکسازی با دستگاه اولتراسونیک و یا دستگاه بخار می‌توانند مقاومت کنند. اما باتوجه به ارزش آن‌ها، احتیاط بیش‌تری در انجام این امور لازم است.
- نگهداری الماس صورتی 
همیشه الماس‌های مورد نظر را قبل از نزدیکی به آتش تمیز کنید. الماس‌ها دارای مقاومت زیادی در برابر حرارت هستند، اما اگر فردی الماس را در دست بگیرد و اثر چربی طبیعی پوست فرد بر سنگ باقی ‌بماند، در اثر حرارت، سطح الماس سوزانده می‌شود. علایم سوختگی فقط توسط یک تراش‌دهنده ماهر الماس می‌توانداز بین رود.

مقالات مشابه الماس :

خلیج فارس چهارمین بازار بزرگ الماس

شناخت الماس بدلی

تحول در الماس صنعتی

عکس بلور الماس

الماس کشور بلژیک

الماس گوهر عاشقانه دنیا

الماس‌های کیمبرلی

الماس صورتی گوهری محبوب

خصوصیات نوری الماس

الماس جواهری یکتا

شیوه اندازه گیری الماس

معرفی الماس کوه نور

شناخت الماس

شناخت الماس و درجه‌بندی الماس Daimond Grading

شناخت و تشخیص الماس

الماس، نماد جاودانگی و زندگی

شبه الماس

بزرگترین الماس سیاه جهان

خواص سنگ الماس

چگونگی تشکیل الماس

الماس گوهر گرانبها

ویژگی الماس

معروف ترین الماس های جهان

تاریخچه الماس

الماس سنگ متولدین فروردین، گوهر خوشبختی‌

الماس گوهری ارزشمند و نایاب

الماس

الماس گوهر گرانبها Diamond

تشخیص سنگ الماس طبیعی از مصنوعی

تساوریت سنگ قیمتی درخشان

تساوریت سنگ قیمتی درخشان

سرنوشت‌ «تساوریت‌» با کشف‌ معدن‌ مهمی‌ در تانزانیای‌ جنوبی‌ در سال‌گذشته‌، تغییر چشمگیری‌ پیدا کرد. درآمد حاصله‌ از ذخایر سطحی‌ چنان‌شگفت‌انگیز بود که‌ قیمت‌ ثابت‌ در طول‌ یک‌ دهه‌ را معادل‌ ۹۰۰ الی‌۱۰۰/۱دلار به‌ ۶۰۰ الی‌ برای‌ ۷۰۰ دلار برای‌ هر قیراط‌ تقلیل‌ داد. اوضاع‌ درباره‌ سنگ‌های‌ ۲ و ۵ قیراطی‌ بیشتر مایه‌ تعجب‌ بود زیرا قیمت‌آنها به‌ نهضت‌ کاهش‌ یافته‌ بود...

«تساوریت‌»

» تساوریت‌» " گارنت‌ گره‌ سولار "Garnet Grossulor سبز رنگی‌ است‌ که‌تنها در آفریقا کشف‌ گردیده‌ و تا سال‌ ۱۹۸۰ دوران‌ موفقیت‌آمیزی‌ را پشت‌سر نهاد. طی‌ این‌ دوره‌ تجار سراسر جهان‌ با اطمینان‌ خاطر پیش‌ بینی‌می‌کردند که‌ تساوریت‌ نیز به‌ مانند «تانزانیت‌» در مقابل‌ سفایر، ازقابلیت‌ چشمگیری‌ در رقابت‌ با زمرد برخوردار است‌ می‌تواند جایگزین‌ آن‌شود.

تعداد معدودی‌ از هواخواهان‌ «تساوریت‌» به‌ مدت‌ ۱۵ سال‌ در اندیشه‌تحقق‌ بخشیدن‌ به‌ چنین‌ آرمانی‌ بودند و این‌ در حالی‌ بود که‌ برخی‌تجار پایان‌ دوره‌ گارنت‌ را حدس‌ زده‌ و معتقد بودند زمان‌ انقراض‌ آن‌فرا رسیده‌ است‌.

با این‌ وجود، کشف‌ ناگهانی‌ چندین‌ معدن‌ در آفریقا، تانزانیا و حتی‌ماداگاسکار آینده‌ تابناک‌ و درخشانی‌ را برای‌ جواهر مزبور رقم‌ زد.

در اینجا قصد داریم‌ به‌ بحث‌ درباره‌ حجم‌ انبوه‌ سنگ‌های‌ سبززردرنگ‌ پریدوت‌ مانندی‌ بپردازیم‌ که‌ در ابعادی‌ کوچک‌ در کنیا و درمقیاسی‌ بزرگ‌تر با رنگی‌ تیره‌تر به‌ عنوان‌ معیاربخش‌ رنگ‌، در تانزانیایافت‌ می‌شوند. روی‌ سخن‌ ما با سنگ‌هایی‌ است‌ که‌ با رنگ‌ دلپذیر سبزخود رقیب‌ زمرد به‌ شمار آمده‌ و جار و جنجال‌ فراوانی‌ پیرامون‌ آن‌ تابه‌ امروز به‌ وجود آمده‌ است‌.

به‌ علاوه‌، فراوانی‌ و ارزان‌ بودن‌ قیمت‌، مقابله‌ با چنین‌ شرایطی‌ را دشوار ساخته‌ است‌.

هزینه‌ای‌ که‌ هم‌ اکنون‌ برای‌ این‌ سنگ‌ در مقایسه‌ با دو سال‌ پیش‌صرف‌ می‌شود ۴۰% کمتر شده‌ و از نظر کیفی‌ نیز همانند نمونه‌هایی‌ است‌که‌ از اواسط‌ سال‌ ۱۹۸۰ به‌ بعد با توجه‌ به‌ میزان‌ چشمگیر این‌ سنگ‌ درنمایشگاه‌ جواهرات‌ " تاکسون‌"Tucson این‌ امکان‌ برای‌ تساوریت‌ وجوددارد که‌ بار دیگر به‌ جایگاه‌ اولیه‌ خویش‌ دست‌ یابد.

حفاری‌ بزرگ‌

سرنوشت‌ «تساوریت‌» با کشف‌ معدن‌ مهمی‌ در تانزانیای‌ جنوبی‌ در سال‌گذشته‌، تغییر چشمگیری‌ پیدا کرد. درآمد حاصله‌ از ذخایر سطحی‌ چنان‌شگفت‌انگیز بود که‌ قیمت‌ ثابت‌ در طول‌ یک‌ دهه‌ را معادل‌ ۹۰۰ الی‌۱۰۰/۱دلار به‌ ۶۰۰ الی‌ برای‌ ۷۰۰ دلار برای‌ هر قیراط‌ تقلیل‌ داد. اوضاع‌ درباره‌ سنگ‌های‌ ۲ و ۵ قیراطی‌ بیشتر مایه‌ تعجب‌ بود زیرا قیمت‌آنها به‌ نهضت‌ کاهش‌ یافته‌ بود.

نکته‌ دیگر آن‌ است‌ که‌ هیچ‌ عاملی‌ نمی‌تواند همانندکاهش‌ هزینه‌های‌عمده‌فروشی‌ موجب‌ حیات‌ مجدد بازار شود و تساوریت‌ نیز از این‌ امرمستثنی‌ نیست‌.

با این‌ وجود، افزایش‌ هزینه‌ حفاری‌ سطح‌ پایین‌تر، تجار را نسبت‌ به‌ سیر صعودی‌ قیمت‌ نگران‌ کرده‌ است‌.

مقالات مشابه تساوریت :

تساوریت سنگ قیمتی شفاف و گوهری شگفت انگیز

سنگ قیمتی تساوریت

زنی اروپایی طراح سنگ قیمتی و نور عثمانی

 زنی اروپایی طراح سنگ قیمتی و نور عثمانی

وقتی تینا ۱۴ سال فعالیت در فروشگاه ۵۴ را پشت سر می‌گذاشت یکی ازدوستانش از او خواست تا در فروشگاه ۱۸ به کار مشغول شود. این پیشنهادپذیرفته شد و او با تشویق دوستش توانست طرح‌هایش را که مزین به سنگ‌هایقیمتی بودند ارایه کند. سزر به عنوان اولین زن طراح، به ویژه در کاربردسنگ‌های قیمتی معرفی شد...

داستان از خیابان‌های مونیخ در شهری از استان

داستان از خیابان‌های مونیخ در شهری از استان "بی یرن Bayern" آلمانشروع می‌‌شود وادامه آن به استانبول ختم می‌شود. در این داستان وقایع عجیبو شگفت‌‌انگیز رخ می‌دهدکه می‌تواند همه چیز را در زندگی تغییر دهد.

زندگی "تینا سزر "Tina Sezer&#۳۹;s همانند سناریوی فیلمی است که بامهارت نوشته شده است. او با نفوذ خود در اروپا سعی دارد ترکیه را در اینمنطقه معرفی کند.

او زمانی که زندگی خود را در ترکیه شروع کرد، هیچ گونه شناختی نسبت بهاین کشور و فرهنگ آن نداشت. همچنین ازدواجش، او را به حرفه‌ای علاقه‌مندکرد که هرگز درباره‌اش نیندیشیده بود... او در بخش صنعت جواهر به عنوان "تینا هانیم "Tina Hanim شناخته می‌شود. مدل‌های این طراح نشان‌دهندهترکیبی از فرهنگ اروپایی و شرقی است.

هنگامی که تقویم، تاریخ ۱۹۶۴ را نشان می‌دهد، زندگی برای این دختر جوان اهل بی‌یرن شکل جدیدی پیدا می‌کند او با مرد جوانی که برای ادامه تحصیل دررشته شیمی به آلمان آمده است روبه رو می‌شود. این آشنایی منجر به عشق و درنهایت ازدواج می‌شود.

تینا سزر که عنوان آخر او پس از ازدواج به وی نسبت داده می‌شود برای تعطیلات به ترکیه آمد و در سال ۱۹۶۸ با این مرد ترکیه ‌ای ازدواج کرد. خانواده‌اش فکر می‌کردندکه او فرد ماجراجویی است و به این خاطر قصد رفتن به ترکیه را دارد.

از نظر آن ها ترکیه کشور مناسبی برای دخترشان نبود. پدرم به ترکیه آمد و با همسر آینده‌ام و خانواده‌اش ملاقات کرد و پس از شناخت اجازه ازدواج به من داد.داستان تینا سزر در ترکیه از سال ۱۹۷۲، زمانی که به"نور عثمانی Nur-u Osmaniye" (ترکیه جدید) گام نهاد، آغاز شد.این منطقه طی آن سال‌ها مکان آشفته‌ای بود با این حال جالب و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسید‌.

«با وجود آن که پیشنهاد‌های شغلی متعددی به من شده بود طی اولین سال‌های زندگیم در ترکیه، در خود شهامت پذیرش آن ها را نمی‌یافتم اما بااین حال توانستم مقادیر فراوانی جواهر به آن ها بفروشم

وقتی تینا ۱۴ سال فعالیت در فروشگاه ۵۴ را پشت سر می‌گذاشت یکی ازدوستانش از او خواست تا در فروشگاه ۱۸ به کار مشغول شود. این پیشنهادپذیرفته شد و او با تشویق دوستش توانست طرح‌هایش را که مزین به سنگ‌هایقیمتی بودند ارایه کند. سزر به عنوان اولین زن طراح، به ویژه در کاربردسنگ‌های قیمتی معرفی شد.

«همکارانم در خیابان نور عثمانی با من شوخی می‌کردند.

 آن ها به کنایهمی‌گفتند که یک زن آلمانی به این جا آمده و طراح سنگ‌های نیمه قیمتی است. در آن زمان جواهرات تنها مزین به الماس، زمرد و سفایر بودند. تا این که آنها به عجیب بودن آثارم پی بردند. در هر حال مدت زمان مدیدی صرف کردیم تامقبول واقع شویم.» موضوع دیگر آن است که سزر همسرش را نیز همانند کشورشدوست دارد و این امر مشوق او در پیشبرد اهدافش بوده است

مقالات مشابه جواهرسازی:

طراح جواهرات و گوهرهای قیمتی

طراحی جواهرات ترک ها

مرواریدهای‌ ژاپن‌

جواهرساز طراح عشق و زندگی‌

جواهرساز هنرمند و خلاق

آموزش گام به گام جواهر سازی

آموزش جواهر سازی و گوهرشناسی

خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

آموزش جواهر سازی

نرم افزار طراحی گوهر و جواهر

آموزش استفاده از گوهر و جواهر

جواهر و گوهر شناسی

آموزش مراقبت از گوهرها و جواهر آلات

هنر سنگ قیمتی ۷ هزار ساله

هنر سنگ قیمتی ۷ هزار ساله

"ماردین" Mardin اولین سکونت‌گاه بشر است که در "حوزه پوتی‌میا" Mesapotamia مهد بشری، از جلوه خاصی برخوردار است.این شهر زادگاه هنر جواهرات سنتی نقره "گل‌کاری "Telkani است که بهملیله‌دوزی شهرت دارد. مکانی که صخره‌هایش تحت تاثیر هنر معماری با عظمتهر چه تمام‌تر به خودنمایی می‌پردازند، یک اقامتگاه همیشگی ... .

ماردین شهری بنا شده در دشت "مسوپوتامیا "Mesopotamia که معماری و هنراصیل آن با صدها سال قدمت سبب شده‌ تا از ویژگی‌های منحصر به فردیبرخوردار باشد. این منطقه دومین مکان قابل سکونت و تحت حمایت در جهانمحسوب می‌شود. سنگ‌های آن توسط مردم کنده‌کاری و در دیوارهای خانه‌هاجاسازی شده‌است. در آغاز سکونت، مردم تمامی قسمت‌های شهر را با هنر خود براساس اصول زیباشناسی و کاربردی طراحی کردند. قسمت جلوی همه خانه‌ها درحالی‌که با نمادهای ویژه‌ای آراسته شده‌اند، روبه‌روی دشت واقع شده است.

کتیبه‌ها، پرنده‌ها، گل‌ها و طرح‌هایی که هنرمندان با هوشیاری تمامابداع کرده ‌بودند و خانه‌هایی که هر کدام یک ایوان در قسمت درب ورودیداشتند از جمله خصوصیات این مکان است.

شما از بخش سرپوشیده و تزیین‌شده‌ای وارد خانه می‌شوید. ماردین حکمموزه‌ای را دارد که در هوای آزاد بنا شده است. از طرفی لازم است که شماخیابان‌ها را مشاهده کنید. خانه‌ها وکوچه‌ها در جوار تونل‌هایی قراردارند. "آبارا Abbara" همانند تونلی است که در مسیر آن دو خیابان بایکدیگر برخورد می‌کنند. در این منطقه مکان‌هایی یافت می‌شوند که به‌راستیدیدنی هستند.

 مسجد "اولو Ulu" که توسط "ارتوکس‌ها "Artuks ساخته شده یکیاز بزرگ‌ترین مساجد آناتولی است. بنای دیدنی مدرسه اسلامی "زین سی ری "Zin ci riye در بالای شهر واقع شده و مشرف به دشت موسوپوتی‌میاست. مدرسه "کاسی‌می "Kasimiye واقع در پایین شهر که در آن علوم و هنر آموزشی دادهمی‌شود، به هنگام شب با انعکاس پرتو روی پنجره‌ها و طاق سرپوشیده‌اشچشم‌انداز دل‌پذیری را به نمایش می‌گذارد.

ماردین با افسانه‌ها و حکایاتش، گنجینه‌ای تاریخی است. سلطان" قاسم Kasim" موسس مدرسه "قاسمی"Kasimiye توسط تیمور شاه در مدرسه کشته و خونشروی دیوارها می‌پاشد که هنوز آثار آن قابل مشاهده است، اگرچه گفته می‌شود (پس از تحقیق) این علایم از حنا بر جای مانده است. با این حال مردم معتقدبه همان افسانه‌ هستند.

 داستان دیگر به "ساماران Sahmaran" ارتباط پیدامی‌کند و نشانه‌های آن را می‌توان روی کارهای دستی مردم ماردین مشاهدهکرد. سینی‌های بزرگ مسی ویژه غذاخوری بیانگر چنین حکایتی است. آخریننماینده هنری دوران گذشته، بازار قدیم مسگرها، نمدباف‌ها،‌طلاسازان وخورجین‌دوزها است.

"- یج" چهارمین بازار بزرگ الماس در جهان

"خلیج" چهارمین بازار بزرگ الماس در جهان به‌شمار می‌رود. اشتیاق وعلاقه وافر زنان خاورمیانه نسبت به جواهرات هنوز به قوه خود باقی‌است. اغلب اصطلاح متداول آن‌ها به هنگام خرید جواهر عبارت "هرچه بزرگ‌تر، بهتر" است اما به گفته مجله «تامینا Thamina» از DTC در خلیج درباره جواهراتالماس نشان خاورمیانه مسایلی مهم‌تر از سایز و اندازه جواهرات وجود دارندکه باید مورد توجه قرار گیرند.

«- نیل ماکس Danielle Max»:شما روند خرید جواهرات الماس نشان زنان در خاورمیانه را چگونه توصیف می‌کنید؟

DTC: این جریان تقریباً به سه طبقه عروسی، نامزدی و جایگاه و موقعیت اجتماعی ارتباط یافته و تقسیم می‌شود.

زوج‌های خاورمیانه گرایش بسیاری به استفاده از آن دسته از حلقه‌هاینامزدی یافته‌اند که سنگ‌های درشتی بخش مرکزی حلقه را شکل داده و در حواشیآن سنگ‌های کوچک‌تر در اشکال مدور، باگت، برلیان و دیگر مدل‌ها قرارگرفته‌اند این نمونه از حلقه‌ها به‌تدریج جایگزین نمونه‌های تک سنگ سنتیمی‌شوند.

الماس‌ها همچنین مورد انتخاب عروسان برای مراسم عروسی‌شان قرارمی‌گیرند. امروزه آن‌ها به‌دنبال مدل‌ها و سرویس‌های جذاب‌تری هستند کهزیبایی و شکوه جشن ازدواج‌شان را به مراتب بیش‌تر می‌کند.

درواقع زنان با خرید جواهرات الماس نشان، سعی دارند بیش از هر زماندیگری جلب توجه کنند وبا این روش آن‌ها تحسین همگان را برانگیخته و درمهمانی‌ها و عروسی‌ها کانون توجه قرار می‌گیرند.

- چگونه روند خرید از کشوری به کشور دیگر در خاورمیانه تغییر می‌کند؟

درکل، این جریان در همه کشورهای مزبور از شرایط مشابهی پیروی می‌کند.

- برای مثال ماهیت فروش جواهرات الماس نشان در خاورمیانه چه تفاوتی با آمریکا دارد؟

سرویس‌های الماس نشان در خاورمیانه منحصر به فرد بوده و از این جهتماهیت فروش آن با دیگر مناطق جهان تفاوت دارد.به منظور افزایش شانس فروشاینگونه جواهرات و دیگر سرویس‌ها به طور مستمر در زمینه تحقیقات دربارهمصرف‌کنندگان و آموزش مبتکران و طراحان سرمایه‌گذاری می‌کند.

DTC :با توجه به استقرار بورس منطقه‌ای الماس در دوران اخیر تبدیل بهکانون توجه و مرکز نفوذ بازار شده است. حضور ما در خلیج به شرکت در امرنظارت بر جریانات منطقه‌ای و رقابت‌های تبلیغاتی این بازار قدرتمند کمکمی‌کند.

ما با تولیدکنندگان و خرده‌فروشان جواهر همکاری نزدیک داشته و شرایطخود را با وضعیت سرمایه‌گذاران منطبق کرده و آن‌ها را با فرصت شغلی دراینجا آشنا می‌کنیم.

- علت اهمیت سرویس‌های الماس نشان در خاورمیانه چیست؟

سرویس‌های مذکور پیشتاز دیگر نمونه‌های الماس نشان در حیطه فروشخاورمیانه هستند و در واقع نیمی از فروش را به خود اختصاص می‌دهند. علت بااهمیت بودن سرویس‌ها در جهان عرب، ماهیت سنتی آن به عنوان هدیه و اهدای آندر مراسم نامزدی، عروسی و تولد است به ویژه آن‌که این اواخر در در مراسمفارغ‌التحصیلی نیز اهدای آن‌ها متداول شده‌است.

- تبلیغات DTC تحت عنوان «حنا Henna» در این زمینه با موفقیت چشم‌گیری رو‌به‌رو بوده‌است.

ارزش و بهای سرویس‌های فوق در سطح خرده‌فروشی در خلیج و فروش آن‌ها بهخریدارانی در مراسم مهم اجتماعی از این‌گونه جواهرات استفاده می‌کنند ازسال ۲۰۰۱ بالغ بر بیش از ۲۰۰ م دلار است.

بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده، سرویس‌های الماس‌نشان ۵۵ درصد سهم ازفروش کل الماس را به خود اختصاص می‌دهند و فروش آن‌ها در چهارسال گذشته ۴۹درصد افزایش داشته است.

DTC-  در آمریکا برنامه جواهرات الماس‌نشان «جرنی Journey» و «گرل‌اترنال Eternal girl» در چین و «تریلوژی Trilogy» در ژاپن را بهنمایش می‌گذارد. اما تبلیغات آن در خاورمیانه چگونه است؟

در سال ۲۰۰۶، DTC دو برنامه اصلی "ویسپر Whisper" و "رایانا Rayana" راعرضه کرد. از آن‌جا که الماس بیانگر عشق است و به دلیل دشواری اظهار عشقبه معشوق توسط مردان در این زمان، DTC برنامه ویسپر را به اجرا درآورد وبه‌وسیله آن تبلیغاتی را در زمینه مراسم مهمی چون نامزدی، جشن سالگردازدواج و حتی هدایای ماه رمضان به راه‌انداخت. زوج‌های خاورمیانهمی‌توانند جشن نامزدی را با انواع حلقه‌های پیشنهادی ویسپر برپا کنند. حلقه منحصربه‌فرد و سنتی، حلقه‌ای مزین به سنگ‌های درشتی است که در مرکزآن واقع شده و اطرافش را سنگ‌های کوچک‌تری با تراش مدور، باگت، برلیان ویا دیگر اشکال دربر‌گرفته است.

حلقه‌های الماس‌نشان حاوی سه سنگ متحدالشکلنیز بیانگر سه دوره گذشته، حال و آینده بوده و سمبل عشق جاودان به‌شمارمی‌آیند.

رایانا برنامه ویژه سرویس‌های الماس‌نشان خاص زنان عربی است کهمی‌خواهند در مجالس بدرخشند و در کانون توجه قرار گیرند و همچنین نوعروسانرا به استفاده از این‌گونه سرویس‌ها در مجلس عروسی‌شان تشویق می‌کند. اینبرنامه، خاص زنان خاورمیانه است که بر مبنای تحقیقات گسترده‌ای در زمینهطراحی و گرایش مصرف‌کنندگان به کاربرد فراوان الماس، پی‌ریزی شده است. ازاین‌رو در طرح‌هایش از الماس بیش‌ از طلا استفاده می‌کند.

مقالات مشابه جواهرات:

خواص سنگها و گوهرها در رفع انرژی های منفی

سنگ درمانی و خواص سنگها و گوهرها

تاریخچه سنگها و گوهرها ، قسمت دوم

تاریخچه کانی و سنگ شناسی

تاریخچه سنگها و گوهرها ، قسمت دوم

شیوه نامگذاری سنگهای قیمتی و گوهرها

طبقه‌بندی سنگ های قیمتی و گوهرها

تاریخچه سنگها و گوهرها

فهرست سنگ های قیمتی و گوهرهای گرانبها

تاریخچه سنگ قیمتی گارنت

هنر فلزکاری در ایران

زیورآلات و جواهرات ترکمنی

تمیز کردن جواهرات و زیورآلات

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

تاریخچه گوهرها و سنگ های قیمتی

تاریخچه سنگها و گوهرها

تاریخچه سنگ قیمتی گارنت

تاریخچه عنصر فلوئور F

تاریخچه گوهرها و جواهر و سنگ‌های قیمتی

جواهرساز هنرمند و خلاق

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

چهارمین بازار بزرگ الماس جهان

 چهارمین بازار بزرگ الماس جهان

سرویس‌های الماس نشان در خاورمیانه منحصر به فرد بوده و از این جهت ماهیت فروش آن با دیگر مناطق جهان تفاوت دارد.به منظور افزایش شانس فروش اینگونه جواهرات و دیگر سرویس‌ها به طور مستمر در زمینه تحقیقات درباره مصرف‌کنندگان و آموزش مبتکران و طراحان سرمایه‌گذاری می‌کند....


"خلیج فارس" چهارمین بازار بزرگ الماس در جهان به‌شمار می‌رود. اشتیاق و علاقه وافر زنان خاورمیانه نسبت به جواهرات هنوز به قوه خود باقی‌است. اغلب اصطلاح متداول آن‌ها به هنگام خرید جواهر عبارت "هرچه بزرگ‌تر، بهتر" است اما به گفته مجله «تامینا Thamina» از DTC در خلیج درباره جواهرات الماس نشان خاورمیانه مسایلی مهم‌تر از سایز و اندازه جواهرات وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

«دانیل ماکس Danielle Max»:شما روند خرید جواهرات الماس نشان زنان در خاورمیانه را چگونه توصیف می‌کنید؟

DTC: این جریان تقریباً به سه طبقه عروسی، نامزدی و جایگاه و موقعیت اجتماعی ارتباط یافته و تقسیم می‌شود.

زوج‌های خاورمیانه گرایش بسیاری به استفاده از آن دسته از حلقه‌های نامزدی یافته‌اند که سنگ‌های درشتی بخش مرکزی حلقه را شکل داده و در حواشی آن سنگ‌های کوچک‌تر در اشکال مدور، باگت، برلیان و دیگر مدل‌ها قرار گرفته‌اند این نمونه از حلقه‌ها به‌تدریج جایگزین نمونه‌های تک سنگ سنتی می‌شوند.

الماس‌ها همچنین مورد انتخاب عروسان برای مراسم عروسی‌شان قرار می‌گیرند. امروزه آن‌ها به‌دنبال مدل‌ها و سرویس‌های جذاب‌تری هستند که زیبایی و شکوه جشن ازدواج‌شان را به مراتب بیش‌تر می‌کند.

درواقع زنان با خرید جواهرات الماس نشان، سعی دارند بیش از هر زمان دیگری جلب توجه کنند وبا این روش آن‌ها تحسین همگان را برانگیخته و در مهمانی‌ها و عروسی‌ها کانون توجه قرار می‌گیرند.

چگونه روند خرید از کشوری به کشور دیگر در خاورمیانه تغییر می‌کند؟

درکل، این جریان در همه کشورهای مزبور از شرایط مشابهی پیروی می‌کند.

برای مثال ماهیت فروش جواهرات الماس نشان در خاورمیانه چه تفاوتی با آمریکا دارد؟

سرویس‌های الماس نشان در خاورمیانه منحصر به فرد بوده و از این جهت ماهیت فروش آن با دیگر مناطق جهان تفاوت دارد.به منظور افزایش شانس فروش اینگونه جواهرات و دیگر سرویس‌ها به طور مستمر در زمینه تحقیقات درباره مصرف‌کنندگان و آموزش مبتکران و طراحان سرمایه‌گذاری می‌کند.

DTC :با توجه به استقرار بورس منطقه‌ای الماس در دوران اخیر تبدیل به کانون توجه و مرکز نفوذ بازار شده است. حضور ما در خلیج به شرکت در امر نظارت بر جریانات منطقه‌ای و رقابت‌های تبلیغاتی این بازار قدرتمند کمک می‌کند.

ما با تولیدکنندگان و خرده‌فروشان جواهر همکاری نزدیک داشته و شرایط خود را با وضعیت سرمایه‌گذاران منطبق کرده و آن‌ها را با فرصت شغلی در اینجا آشنا می‌کنیم.

علت اهمیت سرویس‌های الماس نشان در خاورمیانه چیست؟

سرویس‌های مذکور پیشتاز دیگر نمونه‌های الماس نشان در حیطه فروش خاورمیانه هستند و در واقع نیمی از فروش را به خود اختصاص می‌دهند. علت با اهمیت بودن سرویس‌ها در جهان عرب، ماهیت سنتی آن به عنوان هدیه و اهدای آن در مراسم نامزدی، عروسی و تولد است به ویژه آن‌که این اواخر در در مراسم فارغ‌التحصیلی نیز اهدای آن‌ها متداول شده‌است.

تبلیغات DTC تحت عنوان «حنا Henna» در این زمینه با موفقیت چشم‌گیری رو‌به‌رو بوده‌است.

ارزش و بهای سرویس‌های فوق در سطح خرده‌فروشی در خلیج و فروش آن‌ها به خریدارانی در مراسم مهم اجتماعی از این‌گونه جواهرات استفاده می‌کنند از سال ۲۰۰۱ بالغ بر بیش از ۲۰۰ م دلار است.

بر اساس تحقیقات به‌عمل آمده، سرویس‌های الماس‌نشان ۵۵ درصد سهم از فروش کل الماس را به خود اختصاص می‌دهند و فروش آن‌ها در چهارسال گذشته ۴۹ درصد افزایش داشته است.

DTC در آمریکا برنامه جواهرات الماس‌نشان «جرنی Journey» و «گرل‌اترنال Eternal girl» در چین و «تریلوژی Trilogy» در ژاپن را به نمایش می‌گذارد. اما تبلیغات آن در خاورمیانه چگونه است؟

در سال ۲۰۰۶، DTC دو برنامه اصلی "ویسپر Whisper" و "رایانا Rayana" را عرضه کرد. از آن‌جا که الماس بیانگر عشق است و به دلیل دشواری اظهار عشق به معشوق توسط مردان در این زمان، DTC برنامه ویسپر را به اجرا درآورد و به‌وسیله آن تبلیغاتی را در زمینه مراسم مهمی چون نامزدی، جشن سالگرد ازدواج و حتی هدایای ماه رمضان به راه‌انداخت. زوج‌های خاورمیانه می‌توانند جشن نامزدی را با انواع حلقه‌های پیشنهادی ویسپر برپا کنند. حلقه منحصربه‌فرد و سنتی، حلقه‌ای مزین به سنگ‌های درشتی است که در مرکز آن واقع شده و اطرافش را سنگ‌های کوچک‌تری با تراش مدور، باگت، برلیان و یا دیگر اشکال دربر‌گرفته است. حلقه‌های الماس‌نشان حاوی سه سنگ متحدالشکل نیز بیانگر سه دوره گذشته، حال و آینده بوده و سمبل عشق جاودان به‌شمار می‌آیند.

رایانا برنامه ویژه سرویس‌های الماس‌نشان خاص زنان عربی است که می‌خواهند در مجالس بدرخشند و در کانون توجه قرار گیرند و همچنین نوعروسان را به استفاده از این‌گونه سرویس‌ها در مجلس عروسی‌شان تشویق می‌کند. این برنامه، خاص زنان خاورمیانه است که بر مبنای تحقیقات گسترده‌ای در زمینه طراحی و گرایش مصرف‌کنندگان به کاربرد فراوان الماس، پی‌ریزی شده است. از این‌رو در طرح‌هایش از الماس بیش‌ از طلا استفاده می‌کند

مقالات مشابه الماس :

شناخت الماس بدلی

تحول در الماس صنعتی

عکس بلور الماس

الماس کشور بلژیک

الماس گوهر عاشقانه دنیا

الماس‌های کیمبرلی

الماس صورتی گوهری محبوب

خصوصیات نوری الماس

الماس جواهری یکتا

شیوه اندازه گیری الماس

معرفی الماس کوه نور

شناخت الماس

شناخت الماس و درجه‌بندی الماس Daimond Grading

شناخت و تشخیص الماس

الماس، نماد جاودانگی و زندگی

شبه الماس

بزرگترین الماس سیاه جهان

خواص سنگ الماس

چگونگی تشکیل الماس

الماس گوهر گرانبها

ویژگی الماس

معروف ترین الماس های جهان

تاریخچه الماس

الماس سنگ متولدین فروردین، گوهر خوشبختی‌

الماس گوهری ارزشمند و نایاب

الماس

الماس گوهر گرانبها Diamond

تشخیص سنگ الماس طبیعی از مصنوعی