کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

فروش جواهرات و سنگ‌های قیمتی در حج

فروش جواهرات و سنگ‌های قیمتی در حج

زوار سریلانکا با خود سنگ های مختلف قیمتی هم‌چون یاقوت، سفایر،الکساندریت می‌آورند که قیمت هر قیراط ممکن است تا ۵ هزار ریال سعودیارزیابی می‌گردد. زوار روسی نیز انواع و اقسام کهربا را با خود حمل می‌کنند. از جمله، کهربایی که در آن حشره‌ای مشاهده می‌شود. قیمت تسبیح آننیز ۱۵۰۰ ریال سعودی است....

در طی سفرهای زیارتی به گفته یکی از تجار عربستان: عواید حاصله از تجارت در این دوران بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۷۵ ریال سعودی می‌گردد ...

در طی سفرهای زیارتی به گفته یکی از تجار عربستان: عواید حاصله از تجارت در این دوران بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۷۵ ریال سعودی می‌گردد.

به نظر می رسد، در دوران حج میزان معامله و خرید و فروش سنگ های قیمتیبه طور محسوسی افزایش یابد. به گفته "یوسف حامد الماساری" یکی از تجار فوقدرآمد حاصله از این‌گونه معاملات بالغ بر ۰۰۰/۰۰۰/۷۵ میلیون ریال سعودی (حدود ۵/۱۹ میلیارد تومان) می‌شود. وی معتقد است؛ زوار هندی در زمینهتجارت انواع الماس تخصص کافی دارند، الماس هایی که قیمت هر قیراط آن هابین ۱۳۰ ریال سعودی الی ۵۶۰ ریال سعودی در نوسان است. آن ها در پی تجارتزمرد نیز هستند.

- کهربا Amber

زوار سریلانکا با خود سنگ های مختلف قیمتی هم‌چون یاقوت، سفایر،الکساندریت می‌آورند که قیمت هر قیراط ممکن است تا ۵ هزار ریال سعودیارزیابی می‌گردد. زوار روسی نیز انواع و اقسام کهربا را با خود حمل می‌کنند. از جمله، کهربایی که در آن حشره‌ای مشاهده می‌شود. قیمت تسبیح آننیز ۱۵۰۰ ریال سعودی است. فیروزه ایران در حالی که به صورت های مختلفیتراش خورده، از دیگر سنگ های قیمتی است که در این فصل به فروش می‌ر سد وبازار خوبی دارد.صدها سال پیش، قبل از اختراع هواپیما زیارت کنندگان برای رفتن به مکه از راه زمینی به سوی این شهر مقدس عزیمت می کردند.

- تجارت Trading

این سفر ماه‌ها به طول می‌انجامید، افراد در بین راه در برخی از مناطقتوقف‌های کوتاهی داشتند و در راه بازگشت به خانه، در راه به فروش کالاهاییهم‌چون ابریشم، سنگ‌های قیمتی، هنرهای دستی ، فرش مبادرت می‌ورزیدند. امروزه نیز این‌گونه تجارت هم‌چون گذشته و با اندکی تفاوت انجام می‌گیرد. با گذشت قرن‌ها و در طول سال‌ها، تکنولوژی مدرن و اختراعات، جریان رفت وآمد حجاج را تسهیل نمود، اما تغییری در آداب تجارت و حتی عبادت حاصل نشد.

انجام مراسم حج یکی از ۵ رکن واجب اسلام است که هر مسلمان باید حداقلیک بار در طول عمر خود انجام دهد. در بین مسلمانان هستند کسانی‌که،استطاعت این کار را دارند و حتی آب و غذای مجانی برای حجاج فراهم میکنند.تجارت در چنین شرایطی، به دلیل هدایای مختلفی که زایران خانه خدا برایاقوام و بستگان خود تهیه می‌کنند، برای بسیاری از تجار مختلف منافع سرشاری را به دنبال دارد

مقالات مشابه جواهرات :

خواص سنگها و گوهرها در رفع انرژی های منفی

سنگ درمانی و خواص سنگها و گوهرها

خواص درمانی عجیب جواهرات و سنگ ها

خواص گوهرها و سنگهای قیمتی در درمان بیماریها

خواص عجیب درمانی سنگهای قیمتی و گوهرها

گوهرها ، سنگها و جواهرات موافق و مخالف بروج مختلف

خواص عقیق سلیمانی; گوهر شهامت و حقیقت

خواص سنگ چشم ببر، سنگ قیمتی چشم پلنگ

خواص سنگهای قیمتی و نگین انگشتر , جواهر, عقیق ,فیروزه ,حدید ,شرف شمس

خواص سنگ درمانی و گوهرها

سنگ درمانی و خواص گوهرها

خواص گوهرها و سنگ ها در موفقیت شغلی

خواص درمانی طلا و نقره

خواص انواع عقیق

اثرات جواهرات و تاریخ تولد

خواص سنگ انیکس، عقیق سیاه

خواص درمانی عقیق سیاه

خواص عقیق سلیمانی; گوهر شهامت و حقیقت

شناخت عقیق یمنی

عکس تسبیح عقیق سلیمانی

خواص انواع عقیق

سنگ عقیق

خواص درمانی و آثار سنگ عقیق

عکس انگشترهای عقیق آبی

تصاویر انگشتر عقیق سلیمانی

عکس انگشتر عقیق خزه ای

خواص عقیق سلیمانی، سنگ باباقوری

خواص سنگ قیمتی عقیق Agate

عکس انگشتر عقیق سلیمانی

عکس انگشتر عقیق آبی

خواص سنگهای قیمتی و عقیق در اسلام

عقیق ، سنگ عقیق و خواص انگشتر عقیق


بررسی الماس‌های کیمبرلی

بررسی الماس‌های کیمبرلی

صنعت الماس با به اجرا درآوردن دستورات تجاری، اخلاقی اقداماتی جهت جلوگیری از درگیری‌ها بر سر الماس به‌عمل آورد و از اعضای خود درخواست نمود تا تصمیم یکسانی در این‌باره اتخاذ نمایند..

- سیستم کیمبرلی در یک نگاه

تأسیس سیستم کیمبرلی از جمله ابتکارات دولت‌ها و بخش‌های بین‌المللیصنعت الماس و جامعه مدنی محسوب می‌شود که توسط آن می‌توان از استمراردرگیری‌ها بر سر الماس ممانعت به ‌عمل‌آورد. برای دستیابی به‌این هدفمشترک در ماه می سال ۲۰۰۰ دولت آفریقای جنوبی در "کیمبرلی" جلسه‌ای متشکلاز تمامی‌ اعضای علاقمند برگزار کرد تا درباره شرایط آینده تصمیم‌گیریکنند.

در دسامبر ۲۰۰۰، ۱۹۱ عضو اجلاس عمومی سازمان ملل متحد گردهم آمده و بهحمایت از این اقدام پرداختند. این اولین باری بود که یک صنعت جهانی باسازمان ملل، دولت‌ها و جامعه مدنی بر سر یک موضوع مهم بشر دوستانه بهگفتگو نشسته و به همکاری پرداخته شد.

در ۵ نوامبر سال ۲۰۰۵،۵۲ دولت طرح گواهی‌نامه "سیستم کیمبرلی" (KPCS) را به تصویب رساندند و قرار شد از اول ژانویه ۲۰۰۳ این طرح به اجرا درآید. درواقع کشورهای مذکور موافقت کردند که ورود و صدور الماس صیقل داده نشدهزمانی صورت گیرد که کشور مورد نظر از جمله اعضاء و شرکت ‌کنندگان در اجلاس KP محسوب شود.

امروزه KPCS، ۶۸دولت را تحت پوشش دارد. کشورهای شرکت‌کننده KP نود ونه و هشت دهم درصد از تجارت جهانی الماس را به خود اختصاص می‌دهند. دو دهمدرصد باقی مانده نیز در زمره الماس‌هایی به‌شمار می‌آید که به‌طورغیرقانونی از کشورهایی وارد شده‌اند که تحریم سازمان ملل مانع از صادراتالماس آن‌ها می‌گردد.

- اقدامات شورای جهانی الماس

صنعت الماس با به اجرا درآوردن دستورات تجاری، اخلاقی اقداماتی جهت جلوگیری از درگیری‌ها بر سر الماس به‌عمل آورد و از اعضای خود درخواست نمود تا تصمیم یکسانی در این‌باره اتخاذ نمایند.

مسایل مورد نظر به طور دقیق در بیست و نهمین کنگره الماس در جولای ۲۰۰۰به بحث گذاشته شدند. فدراسیون جهانی بورس الماس (WFDB) و انجمن تولیدکنندگان بین‌المللی الماس (IDMA) راه حل مشترکی را تحت عنوان "به صفررساندن اختلافات" برای تجارت الماس‌های مورد اختلاف را در کانون توجه قراردادند. این راه حل شامل طرحی متشکل از ۹ بند اساسی می‌گردید و اقداماتی راجهت مبارزه با تجارت فوق پیشنهاد می‌کرد، که تعدادی از آن‌ها از سوی KP بهانجام رسیده بود. پیشنهاد اصلی ایجاد و تأسیس شورای جهانی الماس (WDC) بودکه می‌توانست کل صنعت الماس را از مراحل حفاری تا خرده فروش در جلساتKP تشریح و پیگیری نماید.

- چگونگی عملکرد KPCS

KPCS نقل و انتقال الماس را از مرزهای بین‌المللی منوط به رعایت شرایط زیر می‌داند.

توسط یک "کان تی نر" حمل و نقل صورت می‌گیرد.

به همراه گواهی نامه معتبر دولتی KP است.

هر یک از گواهی مبداها، باید جعل ناپذیر، و حاوی شماره و داده‌های لازم در مورد محتوی و ماهیت محموله باشند. به علاوه حمل و نقل تنها باید به کشور عضو KP صورت گیرد.

لذا حمل و نقل الماس‌های فاقد گواهی‌نامه غیر قانونی است و توقیف محموله‌ها را موجب می‌گردد.

 -الماس‌های خام چگونه دوباره صادر می‌گردند؟

هر نوع الماس که دوباره صادر شود، نیاز به گواهی مبدا KP خواهد داشت. منظور از اینگونه الماس‌ها، نمونه‌هایی است که در گذشته از طریق KPCS واردشده‌است.

 -پس از ورود محموله به کشور مقصد چه وقایعی اتفاق می‌افتد؟

ورود محموله به صورت عمده یا جزیی و به همراه دیگر بسته‌های حاویالماس‌های خام امکان‌پذیر است، تا زمانی که ضمانت نامه‌های لازم با توجهبه "سیستم ضمانت‌نامه KP " به همراه کالا است.

 -سیستم ضمانت نامه (SOW) چیست؟

بر اساس این سیستم مورد تایید دولت‌های شرکت کننده KP تمامی خریداران وفروشندگان الماس‌های صیقل داده شده یا نشده و جواهرات مزین به الماس،موظفند که بر روی همه فاکتورها بیانیه مشترک زیر را بنویسند.

* بدین‌وسیله گواهی می‌شود که الماس‌های ارایه شده در این فاکتور، ازمنابع قانونی خریداری شده و در تامین بودجه منازعات دخالتی نداشته و باراه حل‌های سازمان ملل همخوانی دارند. از این‌رو فروشنده ضمانت می‌کند،که‌این گونه الماس‌ها فاقد خصوصیت مزبور بوده و اطلاعات شخصی یاضمانت‌نامه‌های کتبی تولید کننده الماس‌ها نیز ضمیمه آن است.

مقالات مشابه الماس :

الماس صورتی گوهری محبوب

خصوصیات نوری الماس

الماس جواهری یکتا

شیوه اندازه گیری الماس

معرفی الماس کوه نور

شناخت الماس

شناخت الماس و درجه‌بندی الماس Daimond Grading

شناخت و تشخیص الماس

الماس، نماد جاودانگی و زندگی

شبه الماس

بزرگترین الماس سیاه جهان

خواص سنگ الماس

چگونگی تشکیل الماس

الماس گوهر گرانبها

ویژگی الماس

معروف ترین الماس های جهان

تاریخچه الماس

الماس سنگ متولدین فروردین، گوهر خوشبختی‌

الماس گوهری ارزشمند و نایاب

الماس

الماس گوهر گرانبها Diamond

تشخیص سنگ الماس طبیعی از مصنوعی

تاریخ هنر فلزکاری در ایران

تاریخ هنر فلزکاری در ایران

کلورز یکی از دهکده‌های رودبار گیلان در ساحل غرب سفیدرود، یک کیلومتریاز جاده ‌اصلی رشت به قزوین، ۵۶ کیلومتری رشت و ۸۵ کیلومتری دریای خزرواقع شده، این دهکده حدود ۳۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب وهوای فرح بخش است. قدیمی‌ترین استقرار در کلورز متعلق به بیشتر از هزارسال قبل از میلاد است و متعلق به همان مردمی است که اشیاء با ارزشی ازفرهنگشان به جا گذاشته‌اند....

محوطه باستانی ارجان در کنار رودخانه مارون در ۱۲ کیلومتری شرق شهرستان بهبهان قرار دارد. در پاییز سال ۱۳۶۱ هنگام عملیات ...

محوطه باستانی ارجان در کنار رودخانه مارون در ۱۲ کیلومتری شرق شهرستان بهبهان قرار دارد. در پاییز سال ۱۳۶۱ هنگام عملیات خاک‌برداری جهت برپایی سدی بر روی رودخانه مارون، به‌طور تصادفی به آرامگاهی با دیوارهای سنگی دردل توده‌ای از خشت برخورد شد. بلافاصله بعد از آگاهی کارشناسان دفتر آثارتاریخی سابق به منطقه اعزام و اشیاء درون آرامگاه را به تهران منتقل و سپس کارشناسان مرکز باستان‌شناسی به کاوش در منطقه پرداختند. این آرامگاه به استناد نوشته میخی ایلامی که بر روی حلقه طلایی دیده می‌شود، مربوط به کیدین هوتران پسر کورلوش است.

- حلقه زرین (حلقه قدرت) :

این حلقه دارایدسته‌استوآن‌های هلالی توخالی است که دو انتهای آن به دو صفحه بیضی شکلختم می‌گردد. در قسمت داخلی این صفحه‌ها به طور قرینه نقش دو شیر بالدارکه در دو طرف درخت مقدس ایستاده‌اند و دور آن‌را با نقش گیس بافت تزیینکرده‌اند قرار دارد، در زیر پای شیرها نیز سه ردیف نقش به صورت طاق هلالیشکل کنده شده‌است. بر روی دسته، شیارهایی است که انتهای آن به یک گلدوازده پر در قسمت بیرونی دو صفحه ختم می‌شود. این حلقه دارای نوشته‌ای باخط میخی ایلامی در قسمت جای دسته‌است که ترجمه آن (کیدین هوتران پسرکورلوش) است.

- کلورز گیلان:

کلورز یکی از دهکده‌های رودبار گیلان در ساحل غرب سفیدرود، یک کیلومتریاز جاده ‌اصلی رشت به قزوین، ۵۶ کیلومتری رشت و ۸۵ کیلومتری دریای خزرواقع شده، این دهکده حدود ۳۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و دارای آب وهوای فرح بخش است. قدیمی‌ترین استقرار در کلورز متعلق به بیشتر از هزارسال قبل از میلاد است و متعلق به همان مردمی است که اشیاء با ارزشی ازفرهنگشان به جا گذاشته‌اند. هیأت کاوش کلورز اشیاء زیادی همچنین قبورمتعلق به مردم هزاره اول ق.م کشف کرد. در فصل‌های مختلف کاوش چهار نوع قبردر این مکان پیدا شد:

۱)قبور ساده :

همه این قبور تخم مرغی شکل و باخاک سخت ساخته شده‌بودند. اسکلت‌ها شمالی جنوبی همراه با تعداد زیادیاشیاء شامل سفالهای قرمز و سیاه، برنز، دستبند، چاقو و مهره‌هایی از عقیقو لاجورد قرار گرفته‌بودند.

۲)قبوری ساخته شده با دیوارهای سنگی منظم:

همه‌یاین قبور چهار گوش بودند، اسکلت‌ها بیشتر در گوشه جنوب شرق قبر قرارگرفته‌بود و اشیاء شامل: گردنبند، خنجر، دستبند و مقداری قطعات سفال،اطراف قبر با چند ردیف سنگ پوشیده شده و هر دو این قبور (۱و۲) در عمقی بین۵/۰تا ۴ متر قرار داشتند.

۳)قبور با دیوار سنگی نامنظم:

این قبوربیشتر چهارگوش با گوشه‌های کمی‌گرد یا به‌طور کامل گرد و یا بیضی شکلبودند. اسکلت‌ها در طرف راست قبر و گاهی بر روی یک سکوی کوچک قرار گرفتهبودند. عمق این قبور بین ۲۰/۱ تا ۲ متر بوده و همگی با سنگ‌های رودخانهپوشیده شده‌بودند. این قبور جدیدتر از دو نوع قبر ذکر شده هستند. بیشتراشیاء با ارزش کلورز از این نوع قبرها پیدا شده‌است. اندازه قبور متفاوت وبر طبق اندازه اسکلت بزرگ وکوچک می‌شدند. بزرگ‌ترین آن‌ها حدود ۵۰/۴ تا ۵متر بودند.

مقالات مشابه جواهرات:

زیورآلات و جواهرات ترکمنی

تمیز کردن جواهرات و زیورآلات

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

تاریخچه گوهرها و سنگ های قیمتی

تاریخچه سنگها و گوهرها

تاریخچه سنگ قیمتی گارنت

تاریخچه عنصر فلوئور F

تاریخچه گوهرها و جواهر و سنگ‌های قیمتی

جواهرساز هنرمند و خلاق

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

شیوه ساخت گیره گوهر و مدل جواهرات Making clasps

شیوه ساخت گیره گوهر و مدل جواهرات Making clasps

گیره های مدور مانند حلقه های جامپ ساخته می‌شوند (تکنیک ۱۷). نیمیاز سیم را دور ماندرل بپیچید تا یک حلقه محکم ایجاد شود. یک ماندرل به قطر <![endif]-->در اینجا کاربرد خواهد داشت ممکن است عمل سرد و گرمسازی سیم در صورت محکم بودن بیش از حد آن، ضرورت یابد (تکنیک ۷)..


این‌گونه مدل‌ها به آسانی ساخته می‌شوند و به عنوان دستبند یا گیره و گیره‌های گردن قابل استفاده هستند و به قطعه شما ...

این‌گونه مدل‌ها به آسانی ساخته می‌شوند و به عنوان دستبند یا گیره وگیره‌های گردن قابل استفاده هستند و به قطعه شما جلوه‌ای اصیل و زیبامی‌بخشند. امکان خرید گیره‌های آماده نیز وجود دارد، اما اگر خودتان آن رابسازید برایتان ارزان تر تمام می‌شود. طرح های مزبور قابل تطبیق با اشکال،رنگ‌های متنوع و اندازه‌های مختلف سیم هستند. در هر حال بهتر است قبل ازاتصال با دستنبند یا گردن بند، پولیش داده شوند، زیرا ممکن است اقلامی چونابریشم یا مروارید در جریان پولیش صدمه ببینند.

- گیره‌ای با طرح T-baz

این مدل ساده‌ترین شکل گیره است. در اینجا از سیم نقره پیچ خورد ستفادهمی‌شود (تکنیک ۱۶). البته می‌توان با آن اشکال دیگر سیم را نیز ساخت. ساختچند سیم در یک زمان آسان‌تر به‌نظر می‌رسد، از این‌رو اندازه دقیق سیمباید مشخص گردد. به‌طور تقریبی از سیم ۵ گیره و ۵ قزن قفلی بدست می‌آید. شما به دو حلقه جامپ نیز نیاز دارید تا به گیره گردنبند یا دستبند متصلسازید. (تکنیک ۱۷)

۱) گیره های مدور مانند حلقه های جامپ ساخته می‌شوند (تکنیک ۱۷). نیمیاز سیم را دور ماندرل بپیچید تا یک حلقه محکم ایجاد شود. یک ماندرل به قطر <![endif]-->در اینجا کاربرد خواهد داشت ممکن است عمل سرد و گرمسازی سیم در صورت محکم بودن بیش از حد آن، ضرورت یابد (تکنیک ۷)

2) سیم اضافی در قسمت بالا و پایین حلقه را با قیچی یا اره ببرید.

3) حلقه پیچ خورده را محکم در مقابل شکاف موجود در میخ نگه داردی و وسطسیم را از بالا یا پایین اره کنید .بر این اساس حلقه های رینگ رامی‌توانید با توجه به شیوه موردنظر بسازید.

۴( هریک از حلقه ها را از سمت باز توسط انبردست نگه دارید و با انگشتخود سمت دیگر را به طرف این قسمت میزان کنید. شکاف باید قبل از لحیم کاریبه‌طورکامل بسته شود.

۵) حلقه بسته شده را روی قالب لحیم نهاده و با اندکی بوراکس روی درز رارنگ کنید . یک پالیون لحیم سخت را روی درز با نوک برس بوراکس قرار دهید.

حلقه را یکنواخت حرارت دهید تا دو سمت درز هم‌زمان با درجه حرارت لحیم انطباق یابند. به هنگام جریان لحیم شعله را کنار نهید.

6) سپس حلقه حاوی درز لحیم کاری شده را با موچین فنری نگه دارید. یکحلقه جامپ بسته شده را روی حلقه سیم پیچ خورده به کمک موچین قرار دهید. درزها باید روی هم قرار گیرند حال آن‌ها را لحیم کاری نمایید حلقه جامپنسبت به حلقه پیچ خورده به حرارت کمتری نیاز دارد. سپس آن‌ها را در آب ونمک نهاده و آبکش کنید.

7) پس از طی این مراحل به کمک باقی‌مانده سیم پیچ خورده، طرح T را بسازید. هریک از میله‌ها را به اندازه طول  اندازه‌گیری و اره کنید.

۸)به کمک سوهان سوزنی هریک از بخش های انتهای نوارهای حاصل از سیم پیچ خورده را سوهان کاری کنید .

۹)قسمت های انتهایی هریک از لبه های تیز را سوهان کاری کنید تا حالتیمدور یابند. سیم را در مقابل یک شکاف کوچک واقع در میخ قرار دهید. باانگشت قسمت انتهایی را بگیرید تا از صاف بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۱۰)میله را روی زمینه لحیم کاری قرار دهید و حلقه جامپ بسته شده رابه‌وسیله موچین در وسط آن بگذارید. درز و شکاف موجود در حلقه باید با میله bar منطبق و در تماس باشد.

هر دو را با لحیم سخت ، لحیم کاری نموده سپس درآب و نمک قرار داده و آبکشی کنید.دو قطعه باید پولیش داده شوند و بهیکدیگر متصل گردند.

مقالات زنانه :

خم‌سازی و لحیم کاری جواهرات و گوهرها

سوهان‌کاری جواهرات و سنگ های قیمتی

جواهرات قیمتی: طلا، پالادیم، نقره و....

جواهرات مد فصل

آموزش ریخته گری جواهرات

تمیز کردن جواهرات و زیورآلات

آموزش جواهر سازی و گوهرشناسی

خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی

جواهر ساز هنرمند و مبتکر


سنگ قیمتی و جواهرات برزیل

سنگ قیمتی و جواهرات برزیل

برای کشوری که لذت بردن از زندگی معنا و مفهوم ویژه‌ای دارد تعجبی ندارد که جواهرات در قالب مدل‌هایی شاد، چشمگیر و برجسته عرضه شوند. به گفته "آندریدAnderide" طراحی، اصل نهایی و کلیدی محسوب می‌شود. زیرا حرکت، رنگ، احساسات و عواطف، چشمگیر جلوه دادن مدل‌ها، همگی از طریق آن امکان ظهور می‌یابند.....

درک وضعیت و روند مد در سطح بین‌المللی، از نگرش ویژه‌ای نسبت به پدیده مزبور برخوردار بوده وبا حمایت از آن سعی دراعمال ...

درک وضعیت و روند مد در سطح بین‌المللی، از نگرش ویژه‌ای نسبت به پدیده مزبور برخوردار بوده وبا حمایت از آن سعی دراعمال نظرات خود دارند.
این روزها، تنها صادرات و وقایع موفقیت آمیز برزیل، تیم‌های فوتبال و سوپر مدل‌های آن به‌شمار نمی‌روند. زیرا وجود مقادیر فراوان سنگ‌های قیمتی وحضور تعداد کثیری از طراحان توانمند و متبحر نیز این کشور را تبدیل به پرفروش‌ترین مرکز تجارت جواهرات کرده‌است.
از زمان وقوع تغییرات اقتصادی در سال ۱۹۹۴ و کاهش تورم از سطح ۲۰ درصد به ۱۰ درصد درعرض یک‌سال، گسترش قلمرو بازار داخلی جواهرات، رونق صنایع بومی را موجب شده‌است. در شرایط کنونی۴۸۰ تولید کننده طلا ونقره،۴۲۰ شرکت درزمینه طلاکاری،۳۵۰ صنف دربخش تراش سنگ‌های قیمتی به فعالیت مشغولند که اکثرشان در اطراف شهرهای"سائوپولو"، "ریودوژانیرو" و "بلوهاریزونت" مستقر هستند.
با وجود آنکه بازار داخلی برزیل بیشترین تعداد خریداران را به خود اختصاص داده‌است، اما در طی چند سال گذشته شرکت‌های جواهرسازی نظر خود را معطوف به بازارهای بین‌المللی به ویژه ایالات متحده کرده‌اند.
هم اکنون۳۰ درصد از تولیدات داخلی ۱۰۰ شرکت و۹۰ درصد سنگ‌های قیمتی کشور به ایالات‌‌متحده اروپا وآسیا صادر می‌شود که در سال ۲۰۰۱ ارزش آنها معادل ۵۸۵ میلیون دلار محاسبه شده‌بود...
آگاه نسبت به طراحی
مسایلی مانند کیفیت، مناسب بودن قیمت، رعایت اصول موثر در امر طراحی، از جمله مواردی هستند که درحیطه فروش مد نظر قرار می‌گیرند. در طی پنج سال گذشته، صنعت جواهر در این کشور نگرش تقلیدی را کنار گذاشته و سعی در انعکاس فرهنگ و نمادهای بومی کشور از طریق ارایه مدل‌های جالب و مد روز را دارد.
شرکت‌های برزیلی بیش از گذشته گرایش به طراحی یافته‌اند و تلاش آنها بر آن است تا نمونه‌هایی به‌طورکامل جدید و متفاوت با طرح‌های گذشته عرضه کنند.
برای کشوری که لذت بردن از زندگی معنا و مفهوم ویژه‌ای دارد تعجبی ندارد که جواهرات در قالب مدل‌هایی شاد، چشمگیر و برجسته عرضه شوند. به گفته "آندریدAnderide" طراحی، اصل نهایی و کلیدی محسوب می‌شود. زیرا حرکت، رنگ، احساسات و عواطف، چشمگیر جلوه دادن مدل‌ها، همگی از طریق آن امکان ظهور می‌یابند.
طراحان با استفاده از ذخایر موجود سنگ‌های قیمتی در سراسر کشور تلاش می کنند تا علاوه بر گویا بودن طرح‌هایشان، رنگ‌های متنوعی را نیز به نمایش بگذارند. وجود کانی‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت، آکومارین، آماتیس، تورمالین، توپاز و بسیاری دیگر از سنگ‌های با ارزش بیانگر حضور گنجینه‌ای عظیم در این کشور است. طراحان برزیل آزادانه طرح زده و به تلفیق و ترکیب رنگ‌های مختلف و سنگ‌های نیمه‌قیمتی پرداخته و براین اساس مدل‌هایی شاد با رنگ‌هایی هماهنگ را عرضه می‌کنند. همه طراحان علاوه بر منعکس کردن فرهنگ برزیل در آثار خود، طرح‌هایی را در نظر دارند تا اطمینان یابند که جواهراتشان می‌توانند جاذبه‌ای جهانی داشته باشند.
طراحان مد برزیل مدل‌هایی را در نظر گرفته‌اند که بر روی طراحی جواهرات در سطح بین‌المللی موثر واقع خواهدشد.
طرح‌هایی جدید
همه جواهرات از جنبه تزیینی برخوردار نیستند. کلکسیون "زیپرZipper" حلقه و گوشواره‌هایی را به نمایش می‌گذارد که زیپ الهام‌بخش آنها بوده‌است. زیورآلات درحال حاضر از جایگاه ویژه‌ای در صنعت جواهرات در سرتاسر دنیا برخوردارند و شرکت‌های برزیلی در این حوزه فعالیتی پیشگام محسوب می‌شوند. طرح‌های اخیر طلا بیانگر خلاقیت و مجموعه ابتکاراتی است که در صنعت مزبور شکل گرفته است


مقالات مشابه :

خم‌سازی و لحیم کاری جواهرات و گوهرها

زیورآلات و جواهرات ترکمنی

پولیش جواهرات و سنگ های قیمتی

سوهان‌کاری جواهرات و سنگ های قیمتی

عشق به طلا و جواهرات

معروف ترین جواهرات جهان

تاثیر گوهرها،سنگ‌های قیمتی‌ و جواهرات

طلا و جواهرات موزه ایران

زبان عشق و محبت سنگ های قیمتی و جواهرات