کانی زایی طلای عیار بالا در Semben همراه با رگه های کوارتز اپی ترمال در ساختارهایآلتره با طول بیش از ۷۰۰ متر و عرض ۴ تا ۲۰ متر همراه با شیب شمال غربیدایک پورفیری دیوریت هورنبلند که به درون توالی شیل سیلیسی، برشی وآرژیلیتی نفوذ کرده اند....
مقالات مشابه :
معرفی گوهرها و سنگ هاى قیمتی افغانستان
معرفی سنگ های قیمتی صنعتی کهن و فراموش شده در ایران
مروارید سنگ متولدین خرداد، گوهر شانس و نیکبختی
نظر ولتری همواره معطوف به ارائه طرحهایی بوده است که در نوع خود بی نظیرند و حیاتی جاودانه خواهند داشت. او از عرضه جواهراتی که به زودی جاذبهشان را از دست داده و از مد میافتند، دوری میکند....
کاربرد فلزات و سنگهای قیمتی نمادی از عشق به زیبایی و ارائه طرحهای جدید و انعطافناپذیر است و سبب شکلگیری سبک بینظیری در ساخت جواهرات شده است که به الساندرو ولتری Alessandro Velletri تعلق دارد.
فلزات و سنگهای بیروح در دستان ولتری حیات تازهای میگیرند. جواهراتش دیدگان را خیره میکند و چنین جاذبهای تنها ناشی از درخشش ذاتی سنگهای گران قیمت نیست، بلکه این زیبایی احساس برانگیز متغیر و فوقالعاده طرحهایش است که انسان را با تمامی وجود مفتون خود میکند و چنین است که ولتری طراح چیمنتو Chimento در ایتالیا به طرز قابل تحسینی در کار خود موفق است.
او در این رابطه میگوید: من همواره شیفته هنرهای تزیینی و صنایع دستی بودهام که از جمله خصوصیات بارز فرهنگ ایتالیا محسوب میشوند. علاقه مزبور، سبب شد تا پس از پایان دوران دبیرستان، به تحصیل در رشته هنر پرداخته و در بخش طراحی جواهر وابسته به انستیتو طراحی اروپا در رم، قبل از آنکه در همان جا به تدریس مشغول شود، تخصص بگیرد. او در سال ۱۹۸۷ بهطور رسمی به عنوان طراح، فعالیت خود را حدود ۱۶ سال پیش در آتلیه جواهرساز مشهوری در رم آغاز کرد.
دوران کودکیش در شهری واقع در حومه رم سپری شد. هنگامی که دوران دانشجویی خود را در رم میگذراند، واقعهای مسیر آیندهاش را تغییر داد. همکلاسیش از او درخواست کرد تا با خانوادهاش که سرپرستی آتلیهای را بر عهده داشتند، همکاری کند. پس از مصاحبه دوران شاگردی و آشنایی او با حرفه جواهرسازی، تمامی مراحل ساخت یک جواهر شروع شد. متخصصانی همچون طراح شرکت و دیگر معلمان در آموزش او تاثیر بهسزایی داشتند و بر آگاهی او نسبت به نیاز مستمر به نوآوری و عرضه طرحهایی بهتر افزودند. در چنین شرایطی پذیرش ایدههای نوین اهمیت به تاریخ، به عنوان منبعی گرانبها و الهامبخش از جمله تاریخ جواهرات، معماری و هنرهای تزیینی، کسب اطلاع از وضعیت گذشته و فرهنگی جامعه، ارج و منزلت بسیاری یافتند. ترکیب سبکهای مختلف زندگی در حال و گذشته، سنت و تکنولوژی، ویژگیهای متناقض جهانی به شمار میآیند که ما هم اکنون در آن به سر میبریم. جاذبه این شرایط در نزد او سبب ارائه طرحهایی شد که از طلا و پلاتینیوم ساخته شده و مزین به الماس و مروارید بودند و در نهایت جوایزی را به خود اختصاص دادند. اولین جایزه در سال ۱۹۸۶ هنگامیکه در دانشگاه رم به سر میبرد، به او اهدا شد. نام این جایزه آرماندوسیمونی Armando Simoni بود و آخرین جایزه را به عنوان فینالیست در مسابقه بینالمللی ۲۰۰۱ برای طرح جواهری که در آن مرواریدهای اتوپیا به کار رفته بود، کسب کرد.
آثار او نه تنها رقیب ساختههای هنرمندان مستعد ایتالیایی به شمار میآید بلکه در مقابل طرحهای طراحان بینالمللی کشورهایی مانند: استرالیا و شهرهایی چون توکیو و... عرض اندام میکند و حتی در مقایسه با بسیاری از آنها از جذابیت چشمگیری برخوردار است.
از نظر او، آن دسته از جواهراتش که به آنها جایزه تعلق گرفته است همگی از خصوصیت مشترکی بهرهمند هستند. طرحی هماهنگ و مشخص، ترکیبی از ساختار و دکوراسیون همراه با تاثیر عینی فوقالعاده از جمله ویژگیهایی هستند که در تمامی آثارش به چشم میخورند.
نظر ولتری همواره معطوف به ارائه طرحهایی بوده است که در نوع خود بی نظیرند و حیاتی جاودانه خواهند داشت. او از عرضه جواهراتی که به زودی جاذبهشان را از دست داده و از مد میافتند، دوری میکند.
از این رو، به کارگیری منطقی ترکیبی از طراحی، نوآوری و مهارت را موجب ارائه جواهراتی نادر و کمیاب میداند. روش او در این رابطه با شیوه کارفرمایی او یعنی چیمنتو Chimento هماهنگی دارد.
شرکت چیمنتو در سال ۱۹۶۴ تحت نظارت آدریانوچیمنتو و خواهرش آنتونیت تاسیس شد. نظر آنها به خلق آثار دست ساز، (بسیار با کیفیت) در قالب طرحهای متداول ایتالیایی معطوف بود. آشنایی ولتری با این شرکت از طریق ملاقات نماینده آنه در جواهرفروشی بود که پیش از این، با او همکار بود. او میگوید: با شرکتهای خارجی و ایتالیایی بسیاری کار کردهام و همچنین مدرس انستیتوی طراحی در اروپا (رم) بودم. در سال ۱۹۹۳ به عنوان مشاور، همکاری با چیمنتو را آغاز کردم و سپس به طور رسمی به استخدام آنجا درآمدم.
رابطه ولتری با این شرکت با گذشت سالها عمیقتر شد به ویژه آنکه حس اطمینان به او، انگیزه مهمی در ادامه کار با آنها محسوب میشد. از طرفی، علاقه بسیار خانوادهاش به هنر و فرهنگ، الهامبخش او در انتخاب این نوع شیوه زندگی به شمار میرود. از نظر ولتری، عشق شدید به طراحی هنری، که به دست خود تجدید حیات مییابد، سبب میشود تا هر بار قطعهای از جواهر خلق شود و همراه با آن ایده جدید، جنبه واقعی و عینی پیدا کند و جاذبه آن موجب لذت و شادی فردی شود.
با وجود دریافت جوایز بسیار، ولتری ساعتهای متمادی به طراحی مشغول است. او مجرد است و دنیای خود را بزرگ و در عین حال کوچک فرض میکند که در آن با بسیاری از افراد رابطهای صمیمی دارد، کسانی که در لحظات دشوار همانند افراد خانواده از او حمایت میکنند و او خود را از این جهت سعادتمند مییابد.
عصر وروم
پاتریک شوارز Patrick Schwarz در چهار روز اول نمایشگاه جهانی بازل Basel سال ۲۰۰۶ جلساتی را برگزار کرد که از ساعت ۸ صبح الی ۷ شب ادامه داشت. نماینده جدید اترنا Eterna اگرچه فرصت تحقیق درباره دیگر بخشهای نمایشگاه را نداشت، اما با وجود آنکه تنها ۴ روز متصدی این کار شده بود با لبخند همیشگی خود و فراهم کردن برخی سرگرمیها، سعی میکرد نظر شرکتکنندگان را معطوف به اقداماتش کند.
در هر حال حضور او در نمایشگاه، نقطه عطفی به شمار میآمد. اگر چه از دید همکارانش او تازه وارد محسوب میشود اما با توجه به تاریخچه اترنا و طراحی، پورشی Porsche فردی با تجربه به شمار میآید. پورشی عنوانی مشهور در حیطه تولید اقلام مردانه متعلق به پورشی دیزان استودیو Porsche design studio در استرالیا است که شامل اشیای بسیاری میشود.
اترنا Eterna شهرت به سزایی در زمینه طراحی ساعتهای سوییسی دارد و طرحهای پورشی در قالب مدلهای حاوی تستوسترون Testosterone از جایگاه ویژهای برخوردار هستند. به گفته شوارز Schwarz : طرح فوق، سالها قبل توسط IWC معرفی شده بود و ۲ سال قبل وارد بازار شد در حالیکه مواد بهکار رفته در آن تا حدودی تغییر یافته بود و از این جهت جدید به نظر میرسید، اما هنوز حاوی DNA و نوشته پروفسور فردیناند (الکساندرپورشی که پورشی ۹۱۱ را طراحی کرد) بود
مقالات مشابه طراحی جواهر:
نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر
تاثیر رنگهای شاد در طراحی گوهرها و جواهرات
کاربرد رنگها در طراحی جواهر و گوهرها
خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی
آموزش مراقبت از گوهرها و جواهر آلات
بهترین فروشنده کسی است که به سخنان خریداران خود به طور کامل گوش دهد. برای مثال: اگر زوجی مایل به خرید حلقه الماس هستند، فروشنده معمولی میگوید: چه مدل حلقه الماس میخواهید؟ قسمت فروش حلقههای عروسی ما آنجاست. در حالیکه یک فروشنده ماهر در آغاز به گفتههایشان با دقت گوش داده
آیا اگر هزینه کمتری را برای آن تعیین میکردم، شما امروز حاضر به خریدآن بودید؟ و یا میتوانم کمکتان کنم؟ نباید مطرح شوند زیرا مشتریان فکرمیکنند که میخواهید به هر قیمتی که شده چیزی را به آنها بفروشید.
بهترین فروشنده کسی است که به سخنان خریداران خود به طور کامل گوش دهد. برای مثال: اگر زوجی مایل به خرید حلقه الماس هستند، فروشنده معمولی میگوید: چه مدل حلقه الماس میخواهید؟ قسمت فروش حلقههای عروسی ماآنجاست.
در حالیکه یک فروشنده ماهر در آغاز به گفتههایشان با دقت گوش داده و به جنبه عاطفی قضیه یعنی علاقه آنها به نامزدی و نقشههایی که برای عروسی و ماه عسل درسر دارند، توجه میکند. یا اگر زوجی میخواهندبرای فرزندانشان هدیهای جهت فارغالتحصیلی او خریداری کنند ممکن است پاسخیک فروشنده عادی به آنها چنین باشد: میخواهید برایش یک ساعت مچی یاجواهر بخرید؟
اما فروشنده باتجربه به اهمیت موضوع یعنی فارغالتحصیل شدنفرزند آنها از دانشکده وگرایش پدر و مادر نسبت به اینکه مایلند در شادیاو شریک باشند توجه میکند. لذا درباره مراسم فارغالتحصیلی و دانشکده وغیره با آنها باب سخن را میگشاید، زیرا صرف چند دقیقه بحث و گفتگو باآنها برای مشتری بسیار جالب است و احساس میکند که شما دوست او هستید. بنابراین طرح پرسشهای منطقی و درک مسائل عاطفی از جمله مواردی است کهتاثیر بهسزایی در امر فروش دارد. از طرفی نباید توقع داشته باشیم کهخریداران با هر بار ورود خود به فروشگاه جواهری را خریداری کنند؛ بلکه هدفاصلی آن است که رابطهای صمیمانه با آنها برقرار کنیم تا با نیازهایشانآشنا شویم. ارتباط دوستانه سبب میشود که آنها شما را به دوستانشان نیزمعرفی کنند و مشتریان بیشتری مجذوبتان شوند.
منافع حاصل از خردهفروشی
- چه کسی میگوید که شما نمیتوانید جواهر بیشتری را به فروش برسانید؟
در صورتیکه خریداران از شما درباره افزایش قیمت سؤال میکنند، فرصتمناسبی بهدست میآورید تا چهارچوب قیمت را دوباره تعیین کنید. لذامیتوانید بگویید: آری، این حقیقت دارد، در هر حال امروزه بیش از پیش بهقیمت طلا و پلاتینیوم افزوده شده است. در نتیجه جواهراتی که هم اکنون دراختیار دارید نیز به مراتب ارزش بیشتری یافتهاند.
در صورتیکه انواع سایزها و مدلهای پلاتینیوم ویژه عروسی را دراختیار ندارید، فروش شما قابل مقایسه با رقیبتان نیست، زیرا جواهر موردنیاز مشتری را در اختیار ندارید، بنابراین داشتن کلکسیونی از حلقههایعروسی و نامزدی ضرورت مییابد. از دیدگاه "مادرن براید Modern Bride " و "پلاتینوم گلید اینترنشنال Platinum guild international "، ۸۱درصد ازعروسان آینده ترجیح میدهند اولین حلقهشان پلاتینیوم باشد. فرصتی که کمتردر آمریکا مورد توجه قرار دارد. مردان علاقهمند به انتخاب حلقه عروسی،بیشتر مواقع تحت نفوذ زنان به خرید مبادرت میورزند، عروسی که رویاهایدوران کودکی و نوجوانیاش در انتخاب جواهر تاثیرگذار است.
- برای آنکه فروش بیشتری داشته باشید باید چهار نکته را در نظر بگیرید:
اول آنکه، فروشندگان را در رویارویی با خریداری فرضی و ماهر آمادهکنید. دوم، به آنها بگویید اطلاعاتی که در اختیار دارید اساسی قلمداد شدهو هدفتان افزایش تعداد خرید از امکان فروش است. سوم، یافتههایتان را باشیوه تجاریتان همگون کنید و به نقاط ضعف توجه نمایید و چهارم، با ورودمشتریان یا خانمها به فروشگاه به آنها خوش آمد گفته و خدمات لازم رانسبت به آنها انجام دهید. به خاطر داشته باشید که حس مسئولیتپذیریکارکنان و تشویق به موقع آنها نقش موثری در امر پیشبرد اهدافتان ایفامیکند.
- تقویت روحیه انعطاف پذیری در مشتریان برای کسب موفقیت
اغلب فروشندگان از اینکه خریدار نمیداند خواهان خرید چه چیزی است یانمیتوانند به سؤالاتشان پاسخ دهند شکایت دارند. آنها اغلب عجله دارند ومطمئن نیستند که چه میخواهند بخرند. ممکن است عدم اطلاعات کافی ازجواهرات و یا ترس از انتخاب نادرست علت اصلی چنین رفتاری تلقی شود.
- در هر حال فروشندگان باید سؤالاتشان را با نیازهای خریداران منطبق کنند:
۱)نیازهای خریداران را دریافته و پاسخگوی تقاضایشان نیز باشید: برایمثال با سؤالاتی چون: به نظر میآید که امروز خیلی عجله دارید! میتوانمبه شما کمک کنم تا هرچه سریعتر جواهر مورد علاقهتان را پیدا کنید؟
۲)تاکتیکها را منطبق برهم کنید: برای مشتریان مختلف از تاکتیکهایمتنوعی بهره جویید اما هدف استراتژیکی شما باید ثابت باقی بماند. ویژگیهای اصلی محصولاهایتان را شناسایی کرده و بر اساس نیاز مشتریپاسخگوی سؤالات او باشید. هنگامیکه خریدار میداند چه چیزی میخواهد،میتوان بهطور مستقیم از او سؤالاتی کرد. برای مثال: آیا طلای زرد دوستدارید یا سفید؟ یا چه نوع گردنبندی را میپسندید؟ نباید مطرح شود، به جایآن بهتر است بگویید کمک به شما، کمک به من است یا اینکه همسرتان وقتش راصرف چه کاری میکند؟ سپس به تدریج سؤالات دیگر را مطرح کنید: مانند: چگونهخود را میآرایید یا در مراسم مختلف ممکن است از چه جواهراتی استفادهکنید؟
۳(نتیجهگیریهایتان را دوباره مورد بررسی قرار دهید. هر قدرپیشنهادهای شما دقیقتر باشد فروش بیشتری خواهید داشت. برای مثال، ممکناست نظر شما درباره پاسخهای خریدار چنین باشد: بسیار خوب همسرتان متخصصموفقی است که به طور معمول لباس کار برتن دارد. او رنگ آبی را دوست دارداما به دستبند علاقهای ندارد درعوض گلسینه را میپسندد از آنجا خرید شمابه چهارمین سالگرد ازدواجتان ارتباط مییابد بهتر است گلسینه توپاز آبیرا برایش انتخاب کنید.
- راههای چارهای برگزینید
در صورتیکه خریدار مایل به انتخاب یک یا دو نمونه جواهر است از اوبپرسید: به نظر میرسد که شما این جواهر را بیشتر دوست دارید؟ در چنین شرایطی قبل از آن که خریدار صبر و تحملش را از دست بدهد شما با دو فرصت روبهرو هستید. هنگامیکه کلکسیون دوم را عرضه میکنید سعی کنید به اطلاعات بیشتری درباره او دست پیدا کنید.
در صورتیکه با او درباره خرید صحبت میکنید یا عزم او را راسخمیکنید، با شک و تردید مقابله کردهاید. سعی کنید علت علاقه او را نسبتبه انتخاب کلکسیون محبوبش جویا شوید و با طرح پرسشهایی هماهنگ بانیازهایش گرایش او را به خرید بیشتر کنید
مقالات مشابه :
خرید و فروش جواهرات و سنگ های قیمتی
خرید حلقه نامزدی ، انگشتر ازدواج
خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی
شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات
آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا
آموزش خرید برلیان ، سنگ های قیمتی و گوهرها
آموزش خرید جواهرات و سنگ های قیمتی
خرید و فروش جواهرات و سنگ های قیمتی
شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات
آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا
نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر
الکتروفرمینگ و آبکاری در جواهرسازی
آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن
مطالعات سکهشناسی نشانگر آن است که امتیاز انحصاری ضرب سکه در تمامی دوران از آن دولتها بوده و از این وسیله به عنوان ابزاری جهت تبلیغات سیاسی در کنار کارکرد دیگر آن یعنی انجامامور بازرگانی و مبادلات تجاری استفاده میکردند....
مقالات مشابه:
معرفی فیروزه ایرانی ( نیشابوری )
جایگاه طلا و جواهر در اقتصاد خانواده ایرانی
تاثیر سنگ های شفابخش در درمان دردها
تاریخ سنگ درمانی و گوهر درمانی
برند موفق جواهرات، سنگ های قیمتی و اجناس لوکس
خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی
آموزش مراقبت از گوهرها و جواهر آلات
هنر گوهرتراشی و انواع تراش گوهر
آموزش تصویری تراش کابوشن اشکی اوپال سیاه
ارزش سنگ های قیمتی تراش خورده و نگین
ارزش گذاری گوهرها و سنگ های قیمتی تراش خورده و نگین
عکس زیبا و متنوع سیترین تراش خورده
عکس زیبای آکوامارین تراش خورده
دستگاه تراش سنگهای قیمتی و گوهرها
تراش گوهرها، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی
شیوه تراش و صیقل جواهرات و سنگهای قیمتی
طریقه تراش گوهر، سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی
شیوه تراش سنگهای قیمتی و نیمه قیمتی
از سوهان نیمه مدور برای شکل دادن سیم استفاده کنید، به طوریکه درسطح ناهمواری ایجاد شود و سیم جلوه ارگانیکی پیدا کند. از بخش منحنی شکلسوهان، برای متناسب کردن ضربات سوهان استفاده کنید. سطح سیم را کامل سوهان بکشید....
- حلقهای با طرح شاخه کوچک
- ابزار مورد نیاز:
- سیم نقره در اندازه ۳ میلیمتر برای ساخت ساقه
- دو قطعه هر یک در اندازه ۵ میلیمتر از سیم نقره مدوری حدود ۲ میلیمتر برای ساخت شاخهها تفکیک شود.
- برای ساخت برگ از ورقه نقرهای در اندازه ۵/۱ میلیمتر، به میزان ۵/۱ سانتی متر قطعهای بریده شود.
- دوسانتیمتر از ۱میلیمتر سیم نقره برای تهیه پیچک اختصاص داده شود.
- دیگر ابزار لازم
- نوار کاغذی یا ابزار اندازهگیری حلقه
- فیلتر پلاستیکی صیقل دهنده(اختیاری(
- قالب سربی(گنبدی شکل) و پانچ مدور
در آغاز، انگشت خود را اندازهگیری کنید. حال نوار کاغذی را دورانگشت بپیچید و محلی که لبههای کاغذ روی هم قرار میگیرند را علامت گذاریکنید. ضخامت فلز نیز اندازهگیری شود. پرگار را به اندازه دلخواه در مقابلخطکش استیل قرار دهید و به دقت نوار سیم ویژه ساقه اصلی را در محل برش،علامت بزنید.سیم اضافی را با قیچی جدا کنید و سپس محل آن را سوهان بکشید.
در انتهای هر شاخه زاویهای وجود دارد که باید سوهان کشیده شود و جهتآن در مقابل ساقه اصلی قرار گیرد. ۳ قطعه را روی قالب ذغالی یا "حصیر داغ Fire mat " قرار داده و با لحیم سخت، لحیمکاری کنید سپس آنها را در آب ونمک قرارداده و آبکشی کنید.
از سوهان نیمه مدور برای شکل دادن سیم استفاده کنید، به طوریکه درسطح ناهمواری ایجاد شود و سیم جلوه ارگانیکی پیدا کند. از بخش منحنی شکلسوهان، برای متناسب کردن ضربات سوهان استفاده کنید. سطح سیم را کامل سوهانبکشید.
به کمک انبردست نیمه مدور قسمت انتهایی سیم را گرفته و بقیه فلز را باانگشتان خود به صورت اهرم درآورید. به یاد داشته باشید که قسمت مدورانبردست در بخش داخلی منحنی قرار گیرد. همین کار را با قسمت انتهایی دیگرسیم انجام دهید تا طرحی مدور به دست آید. درز سیم باید ۱ یا ۲ بارارهکاری شود تا لبهها به طورکامل منطبق بر یکدیگر شوند و در نهایت بالحیم سخت یا معمولی لحیمکاری شوند. ممکن است بخواهید از رژ یا رنگ قرمزبرای شاخهها استفاده کنید. حال قطعه مورد نظر را در آب قرار داده و آبکشی کنید.
مقالات مشابه جواهرسازی:
تاریخچه هنر فلزکاری و جواهرسازی ایرانیان
جایگاه اشعه لیزر در صنعت جواهرسازی
آمیختگی هنر و صنعت در جواهرسازی
سوهانکاری جواهرات و سنگ های قیمتی
تاثیر گوهرها،سنگهای قیمتی و جواهرات
نگاه جدید به سنگ های قیمتی و جواهرات: Jewel action
شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات
طلا و جواهرسازی صنایع دستی ایران
آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن
الکتروفرمینگ و آبکاری در جواهرسازی
لزوم توجه به صنعت جواهرسازی و گوهر ها
ابزار و وسایل جواهرسازی و گوهر