کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

کسب درآمد ، کاریابی

استخدام ، کاریابی ، کسب درآمد خانگی و اینترنتی

راه اندازی فروشگا‌ه جواهرات و اقلام لوکس

راه اندازی فروشگا‌ه جواهرات و اقلام لوکس

هنگامی که خریداران وارد فروشگاه شما می‌شوند، تنها انتظار ندارند که با مجموعه‌ای از جواهرات زیبا با قیمت‌های مناسب روبه رو ‌شوند زیرا با فشار دکمه ماوس رایانه به آسانی مقادیر چشمگیری از جواهرات و ساعت‌ها بانازل‌ترین قیمت‌ها در اختیار آنان جهت انتخاب قرار می‌گیرد، دنیایی ازجواهرات غیرتجاری که به سختی می‌توان در میان آن‌ها زیباترین مدل‌های لوکسرا یافت...

در دنیای خرده فروشی اقلام لوکس، مراکز فروش این قبیل محصولات علاوه بر عرضه، با سازوکارهای تحویل یعنی روش‌های ...

در دنیای خرده فروشی اقلام لوکس، مراکز فروش این قبیل محصولات علاوه برعرضه، با سازوکارهای تحویل یعنی روش‌های جلب مشتری نیز آشنا هستند.

در این میان شرکت‌های تجاری با عنوان کردن دلایل منطقی سعی دارند بهتوجیه خرید کالاهای تجملی بپردازند. برای جواهری‌های معمولی که به صورتخانوادگی اداره می‌شوند، مشاهده فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگی که خود را بهعنوان فروشگاه‌های مجرب و پیشتاز قرن ۲۱ در زمینه فروش مبلمان‌های چرمیقطور، تلویزیون های دیجیتال حاوی صفحات عریض، شگفت‌آور است. آیا به راستیجو موجود ارزش سرمایه‌گذاری را دارد؟ در این صورت از کجا باید شروع به کارکرد؟

در آغاز باید به دقت تمامی جوانب کار را در نظر گرفت. شرایط آن قدر کهفکر می‌کنید ترسناک نیست. هیچ یک از بخش‌های خرده‌فروشی همانند واحدهایفروش اقلام لوکس اهمیت ندارد. جواهری‌های خانوادگی نیز باید همگام بافروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشی‌های عظیم باشند تا در ارتباط با آن هاو در واقع تحت حمایت این‌گونه قدرت‌ها توان‌مند شوند. به این منظور عرضه محصولات کم نظیر و جذاب کردن محیط داخلی فروشگاه می‌تواند سبب جلب مشتریان دایمی و حفظ ثبات روند سود شود.

با وجود آن که موقعیت خرده‌فروشان به میزان قابل توجهی تحت تاثیر نگرش خریداران در دهه اخیر تغییر یافته است، تجارت از طریق اینترنت و غول‌هایخرده‌فروشی همچون "وال‌مارت "Wal-Mart با عرضه انواع محصولات (همچنینجواهرات) در سطح کالاهای معمولی گسترش بیش‌تری پیدا کرده است.

از این رو جواهرفروشی‌ها نیز باید علاوه بر جذاب سازی محیط داخلی فروشگاه، مدل محصولاتشان را بر اساس شرایط تغییر داده و با آن هماهنگ کنند.

هنگامی که خریداران وارد فروشگاه شما می‌شوند، تنها انتظار ندارند که با مجموعه‌ای از جواهرات زیبا با قیمت‌های مناسب روبه رو ‌شوند زیرا با فشار دکمه ماوس رایانه به آسانی مقادیر چشمگیری از جواهرات و ساعت‌ها بانازل‌ترین قیمت‌ها در اختیار آنان جهت انتخاب قرار می‌گیرد، دنیایی ازجواهرات غیرتجاری که به سختی می‌توان در میان آن‌ها زیباترین مدل‌های لوکسرا یافت.

در چنین شرایطی مکان عرضه شما باید محیطی مهیج، جذاب و شادی آورباشد و به طورکامل با محیط بی روح خرید و فروش در قالب خرده‌فروشی و ازطریق آنلاین متفاوت به نظر برسد. در حقیقت محصول، جو داخل و فروشنده‌های شما باید خاطره آفرین باشند و تجربه خوشایندی را در ذهن خریدار باقی بگذارند. این وضعیت به آن معنا نیست که صرف مبالغ هنگفت برای انجام اینگونه امور ضروری است.

بلکه تعیین نوع مدل‌های تجاری و آینده نگری درباره آن‌هاست که اقدامیموثر تلقی می‌شود. به عبارت دیگر ذهنیت خریدار و پی بردن به دیدگاه وینسبت به محصولات از جمله عوامل مهم به شمار می‌آید. در صورتی که می‌خواهیدبه علت عرضه خدمات و طرح‌های مطلوب با قیمتی متناسب شهرت یابید باید بهجایگاه خود در محیط رقابتی بازار پی برده و سپس از هر جهت به ارتقای کیفیآن بپردازید.

یکی دیگر از نکات اساسی که جواهرفروشان لازم است به آن توجه کنند، وجودهنرمندان و سازندگان جواهر است که برخی آن‌ها را پشت پرده و درهای بستهقرار داده و مانع رؤیت آن‌ها و اقداماتشان توسط مشتریان می‌شوند.

گویی اینقبیل افراد با کیمیا سروکار دارند و نمی‌خواهند از رمز و رموز کارشان کسیآگاه شود و این عقیده‌ای نادرست است، زیرا اگر هنرمندان از پشت پنجرهفروشگاه که به سمت خیابان است، دیده شوند ‌نظر بسیاری معطوف آن‌ها خواهدشد، به این معنا که، کسانی که اغلب از ورود به مراکز جواهرفروشی واهمهدارند از روی کنجکاوی، علاقه‌مند به مشاهده کار صنعت‌گران و تعمیرکاران ازنزدیک می‌شوند و زنان با دیدن آن‌ها تمایل به سفارش ساخت جواهراتیمی‌یابند که در نوع خود منحصر به فرد است. در مجموع برخورد مستقیم با اینگونه افراد حس اعتماد را در مردم افزایش می‌دهد و انگیزه‌ای برای جلب مشتریان بیش‌تر به شمار می‌آید.

مقالات مشابه جواهرسازی :

خرید و فروش جواهرات و سنگ های قیمتی

شیوه خرید و فروش طلا و جواهرات

فروش انواع فیروزه نیشابوری

آموزش خرید و فروش گوهرها، سنگ های قیمتی ، جواهرات و طلا

نرم افزار ArtCAM jewel smith ،نرم افزار طراحی جواهر

آموزش جواهر سازی

الکتروفرمینگ و‌ آبکاری در جواهرسازی

گوهر و جواهرسازی در ایران

آموزش جواهرسازی ، پنج گام جواهرکار شدن

لزوم توجه به صنعت جواهرسازی و گوهر ها

وضعیت صنعت جواهرسازی ایران

ابزار و وسایل جواهرسازی و گوهر

زن موفق ساعت سازی و جواهرسازی

زن موفق ساعت سازی و جواهرسازی

او بر خلاف زنانی که اهمیت بیش‌تری به کار خود می دهند زود ازدواج کردو در سن ۲۰ سالگی مادر شد. اولین فرزندش یک دختر بود و دو سال بعد، زمانیکه مشغول تحصیل بود نیز صاحب پسری شد...

مردان به میزان بسیار چشمگیری رهبری صنعت ساعت‌‌‌‌‌‌سازی سوییس را بر عهده دارند ، از این رو ذکر نام یک زن مقتدر در تجارت ...

مردان به میزان بسیار چشمگیری رهبری صنعت ساعت‌‌‌‌‌‌سازی سوییس را برعهده دارند ، از این رو ذکر نام یک زن مقتدر در تجارت مذکور تحت عنوان "آرلت – الزا ایماچ arlete-elsa emch " موضوع جالبی به نظر می‌‌‌‌رسد.‌

ایماچ در طول ۱۳ سال سفر از طریق شرکت فهرست مهمی از مدل های مشهور راجمع‌آوری کرد. او هم اکنون رییس بخش جواهرات وساعت ck، درس یور بادیDress Your Body "لئون هاتات "lion hatot و همچنین عضو هیات مدیره "برگوئت Breguet" "جکوئت دروز "Jaquet Droz ، "گلاشوتی اوریجینالGlashuttee "Original و عضو تیم مدیریتی "سواچ گروپ "Swatch Group است.

 پس از طیدوران مدیریتی خود در برزیل ، مکزیکو وآمریکای لاتین ، وی هم اکنونمسوولیت شرکت‌های گروپ ، واقع در ژاپن و کره جنوبی را بر عهده دارند. اودرباره شوق وافرش به انجام این گونه امور می‌گوید:« من از سن ۲۰ سالگی ،۲۳ساعت در روز کار می‌کردم، علت صبر و حوصله بسیارم ناشی از مشکلاتیبودکه در دو دوره با آ ن روبه رو بودم، یعنی مراقبت از مادرم که بیماریروانی بود و خواهرم، به این علت از دوران کودکی من به کسانی که به مراقبتنیاز داشتند، کمک می کردم

او بر خلاف زنانی که اهمیت بیش‌تری به کار خود می دهند زود ازدواج کردو در سن ۲۰ سالگی مادر شد. اولین فرزندش یک دختر بود و دو سال بعد، زمانیکه مشغول تحصیل بود نیز صاحب پسری شد .

سپس هنگامی که فرزندانش پا به مدرسه گذاشتند به کار خارج از خانه پرداخت . درباره تحصیل خود می‌گوید که هرگز در دوران کودکی باورش نمی‌شدکه روزی بتواند کتابی را بخواند اما مدت‌ها بعد که این امکان را یافت ،احساس کرد که با داشتن پشتکار می‌تواند به اهدافش دست یابد.

در این رابطه باید بگویم که بسیاری از مردم مشوق من بوده‌اند به ویژهآقای هیاک سی نیور Hayk Senior که اطمینان فراوانی به من داشته و حساعتماد به نفس را در وجودم بیش‌تر کرده است

مقالات مشابه :

صنعت ساعت سازی ایتالیا

خواص سیترین ، گوهر زنان

خواص گوهرها و سنگ های قیمتی برای زنان

برند موفق جواهرات، سنگ های قیمتی و اجناس لوکس

جواهرساز طراح عشق و زندگی‌

جواهرساز هنرمند و خلاق

آموزش گام به گام جواهر سازی

آموزش جواهر سازی و گوهرشناسی

خرید و تاثیر جواهر و سنگ های قیمتی

جواهر ساز هنرمند و مبتکر

تاریخچه زرگری و جواهر سازی

آموزش جواهر سازی

نرم افزار طراحی گوهر و جواهر

آموزش استفاده از گوهر و جواهر

جواهر و گوهر شناسی

آموزش مراقبت از گوهرها و جواهر آلات

ساعت سازی ایتالیا

ساعت سازی ایتالیا

نسل دوم ساعت سازان "لیو پولدو کویینتاوالی "leopoldo Quintavalle و پسرش "مسی میلیانو Massimiliano" بار دیگربه بازسازی سنت ساعت‌سازی ایتالیا از طریق عرضه شاهکارهای بی نظیر در این زمینه می‌پردازند و با داشتن تجربه در حیطه تولید توربیلیون‌ها و ارایه سیستم های جهانی...

با مشاهده ساعت

با مشاهده ساعت "لاوالی "la Valee شکوه وعظمت دربار‌های اروپایی در ذهنمانمتصور می‌شود. طلای به کار رفته و نقوش ایجاد شده در بدنه ظاهری، اینساعت‌ها را تبدیل به زیباترین و با ارزش ‌ترین اثرهنری ساخته است.هر کداماز ساعت های "لاوالی" در صنعت ساعت سازی شاهکاری به شمار می‌آید که اجزاءپیچیده شان در قالب طرحی چشمگیر ترکیب شده‌اند. مراکز عرضه کننده "لاوالی" در شهر شگفت انگیز کومو واقع در ایتالیا تمامی بخش های ساعت های خود راطراحی وسپس تولید می‌کنند.  

نسل دوم ساعت سازان "لیو پولدو کویینتاوالی "leopoldo Quintavalle و پسرش "مسی میلیانو Massimiliano" بار دیگربه بازسازی سنت ساعت‌سازی ایتالیا از طریق عرضه شاهکارهای بی نظیر در این زمینه می‌پردازند و با داشتن تجربه در حیطه تولید توربیلیون‌ها و ارایهسیستم های جهانی ساعت تقویم‌های دایمی، "گراندی سونریز "grande sonneries،هر سال به طور متوسط یک مدل جدید عرضه می‌کنند. در قلب ساعت غولپیکر تقویمی دایمی حاوی وزنه ای به اندازه ۱/۴۶ کیلوگرم قرار گرفته است کهگویای پیچیده ترین اقدام شرکت در طی دوره اخیر است.

برند جواهرات، سنگ های قیمتی و اجناس لوکس

 برند جواهرات، سنگ های قیمتی و اجناس لوکس

کی از عوامل مهم موفقیت بولگاری، تنوع بازار، براساس نواحی مختلف جغرافیایی است که به این ترتیب از هرگونه محدودیت و ریسک احتمالی موجود در سرمایه‌گذاری در کشورهای خاص ممانعت شده است. ۱۳ درصد فروش محصولات بولگاری مربوط به ایتالیا، ۲۴ درصد مربوط به بقیه کشورهای اروپایی، ۲۱ درصد مربوط به آمریکا و ۲۱ درصد مربوط به ژاپن است....

بولگاری موفقیت خود را مرهون وسواس و دقت ویژه خود در حفظ کیفیت و محصولات متنوع شرکت از جمله جواهرات، ساعت‌، روسری، کروات، عطر، محصولات چشمی (تولیدشده توسط لوکس وتیکا) و لوازم جانبی چرمی است.
بولگاری موفقیت خود را مرهون وسواس و دقت ویژه خود در حفظ کیفیت و محصولات متنوع شرکت از جمله جواهرات، ساعت‌، روسری، کروات، عطر، محصولات چشمی (تولیدشده توسط لوکس وتیکا) و لوازم جانبی چرمی است.
سوتیرویو بولگاری، موسس مارک معروف و جهانی بولگاری، در سال ۱۸۵۷ در یونان متولد شد. سوتیرویو بولگاری پس ازگذراندن دوره‌های کارآموزی به عنوان طلاساز و نقره‌ساز، در سال ۱۸۷۹ به رم رفت و اولین فروشگاه جواهرات خود را در خیابان وایا سیستینا افتتاح کرد. 
بعدها در سال ۱۹۰۵به مکان دیگری به نام ویادی‌کوندوتی نقل مکان کرد. پس از مرگ او در سال ۱۹۳۲، اداره این تجارت فامیلی به عهده پسرانبولگاری، جورجیو وکنتسانتینو افتاد. "جورجیو بولگاری" به عنوان مبتکر سبک خاص بولگاری همیشه موردسپاس و قدردانی قرار می‌گیرد. این سبک بیانگر تاثیر هنر کلاسیک و رنسانس بوده و اغلب دارای نقوشی پررنگ و جذاباست که اولین بار درموزاییک‌های باستانی مورد استفاده قرار گرفت. جورجیو بولگاری مبتکر تجدید مد و ادغام سکه‌های باستانی به صورت قطعات جواهر است.
 ما بین سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۹ بود که شرکت به سرعت شعبه‌های خود را درشهر‌های مختلف مانند نیویورک، ژنو، مونتا کارلو و پاریس گسترش داد و افتتاح کرد. از سال ۱۹۸۵ به بعد، این تجارت فامیلی به اداره و سرپرستی بوتیک‌های بولگاری در میلان، مونیخ، سنت‌مورتیز، توکیو، اوزاکا، هنگ‌کنگ، سنگاپور و ۲۱شهردیگر در سراسر دنیا پرداختند.
سهام این شرکت بین‌المللی که به تازگی توسط پائولو ونیکولا بولگاری اداره می‌شود، اولین بار در سال ۱۹۹۵ در بازار بورس معامله شد. امروزه محصولات بولگاری تنها شامل جواهرات و در میان آن‌ ها لوازم جانبی متنوعی همچون عینک طبی، پارچه‌های زیبا، کیف و جدیدترین انواع آن‌ها مجموعه هوم دیزاین است. این مجموعه شامل جام‌های کریستال و میز نقره است که نتیجه همکاری موفقیت‌آمیز بولگاری با روزنتالپورسلاین است.
فرانچسکوتراپانی ، اولین مرد شرکت بولگاری که در نهایت اقتدار در شرکتی که به نام مادرش معروف شده، کار می‌کند و در آینده فقط به تولید جواهرات و لوازم جانبی لوکس بسنده نخواهد کرد. 
شعار این رهبر جوان لوکس بودن صرف و متنوع‌سازی است و برای پی بردن به نحوه استراتژی پیچیده و صنعتی او، باید به مثال فوق توجه کنید: یک زوج ژاپنی را تصور کنید که در ماه عسل هستند و شوهر، مدیر تراز اول یک شرکت ژاپنی است که ساعت مارک بولگاری به دست می‌بندد و برای تهیه هدیه عروسی برای همسر خود، جواهر بولگاری می‌خرد. عطری که این زوج ژاپنی استفاده می‌کنند، مارک ویاکونداتی است.
 بدیهی است که چنین اعمالی امروزه نیز امکان‌پذیر است، به طوری که بسیاری از مشتریان مربوط به ۱۲۶ فروشگاه‌ این جواهرفروشان ایتالیایی در اقصی نقاط دنیا مانند ویادلااسپیگا میلان، خیابان پنجم نیویورک، لندن، هنگ کنگ و توکیو، ژاپنی هستند. در مثال تراپانی یک مورد بسیار مهم قید نشده و آن یک هتل لوکس و تجملی متعلق به بولگاری است که تنها مختص افرادی که به ماه عسل می‌روند، نیست. هتل‌های بولگاری در خیابان‌های شهرهای دیگری همچون رم، نیویورک، پاریس، لندن، میامی و کالیفرنیای شمالی و یاجزایر دیگر نیزافتتاحخواهد شد اما این پروژه هنوز رسما اعلام نشده است.
هفت آدرس و مکان دیگر نیز وجود دارد که قرار است به هتل‌های بولگاری تراپانی تبدیل شوند. اجرای این پروژه ها به ماریوت واگذار شده که گروهی آمریکایی متخصص و پیشرو هستند. برای اجرای این پروژه ظرف پنج سال آینده مبلغی حدود ۳۰۰ میلیون پوند سرمایه‌گذاری شده است. پروژه احداث مجموعه این هفت هتل انحصاری، غوغا برانگیزترین استراتژی سومین گروه معروف جواهرسازی (پس از کارتیه و تیفانی) محسوب می‌شود. طی چند سال اخیر بولگاری رقبای خود و دنیای مالی را به تعجب واداشته و حیرت‌زده کرده است. رقبا با شنیدن آمار نرخ رشد بولگاری تحت تاثیر قرار گرفتند که به شرح ذیل است: ۴۰درصد نرخ رشد مثبت مربوط به سال گذشته و ۲۰ درصد رشد مثبت نیز برای امسال تخمین زده شده که منجر به ۱۶۰۰بیلیون سود شده که این رقم چهار برابر رشد مثبت سال ۱۹۹۶ است.
از سوی دیگر، کارشناسان امور مالی شرکت تمامی قوای خود را در جهت حفظ کیفیت رشد شرکت متمرکز کردند تا این مارک معروف را از هرگونه نابسامانی اقتصادی حفظ کنند. بولگاری موفقیت خود را مرهون وسواس و دقت ویژه خود در حفظ کیفیت و محصولات متنوع شرکت از جمله جواهرات، ساعت‌، روسری، کروات، عطر، محصولات چشمی (تولیدشده توسط لوکس وتیکا) و لوازم جانبی چرمی است.
 یکی از عوامل مهم موفقیت بولگاری، تنوع بازار، براساس نواحی مختلف جغرافیایی است که به این ترتیب از هرگونه محدودیت و ریسک احتمالی موجود در سرمایه‌گذاری در کشورهای خاص ممانعت شده است. ۱۳ درصد فروش محصولات بولگاری مربوط به ایتالیا، ۲۴ درصد مربوط به بقیه کشورهای اروپایی، ۲۱ درصد مربوط به آمریکا و ۲۱ درصد مربوط به ژاپن است.
 متنوع‌سازی بولگاری حتی در مورد فروشگاه‌های این شرکت نیز اعمال شده است. محصولات این شرکت در هر فروشگاه متشکل از موارد ذیل است: ۳۴ درصد جواهرات، ۴۶ درصد ساعت، ۱۴ درصد عطر، ۴ درصد لوازم جانبی و ۲ درصد حق امتیاز در استفاده از این مارک معروف برای سایر محصولات.
فهرست موسسات سرمایه‌گذاری و پس‌انداز که سهام بولگاری را خریداری می‌کنند، از پایان سال ۱۹۹۹، به دو برابر افزایش یافته که اینروند مطابق پروسه کلی فهرست سایر بازارهای دنیا نیست که البته به گفته مورگان استانلی با توجه به رشدفزآینده و قابل ملاحظه‌ دنیای تجملات، این آمار کافی نیست.

مروارید جنوب خلیج فارس

مروارید جنوب خلیج فارس

با معرفی صدف‌های پرورشی به بازار، صنعت مروارید طبیعی بحرین تضعیف شد. در همین دوره در بحرین نفت کشف شد و اقتصادش از وابستگی به مروارید، به طلای سیاه گرایش یافت. حال مروارید فقط سمبل کشور بود و تنها منبع درآمد محسوب نمی‌شد....

قرن‌هاست که مروارید یکی از عوامل حیات بخش بحرین محسوب می‌شود. مروارید پیش از نفت خام، ایجاد پایگاه‌های هوایی از سوی ...

قرن‌هاست که مروارید یکی از عوامل حیات بخش بحرین محسوب می‌شود. مروارید پیش از نفت خام، ایجاد پایگاه‌های هوایی از سوی ایالات متحده و بنای بازارهای تجاری، قلب و روح اقتصاد بحرین به شمار می‌آمد.
بحرین، مجمع الجزایر واقع در خلیج فارس توسط سواحل آکنده از صدف‌های نرم‌تنان احاطه شده است. صدها سال است که مردم این کشور از طریق تجارت مروارید، امرار معاش می‌کنند. هنگامی که آب گرم می‌شد، صیادان مروارید، ماه‌ها برای به دست‌آوردن این جواهر قیمتی عازم دریا می‌شدند. غواصان در حالی که کیسه‌ای به پاهایشان بسته بودند، ریه‌های خود را پر از هوا می‌کردند.
 سپس شیرجه رفته و قبل از آن‌که ذخیره اکسیژن موجود تمام شود تا آن جا که می‌توانستند صدف جمع‌آوری می‌کردند، صدف‌ها هنگام شب دست‌نخورده باقی می‌ماندند و روز بعد گشوده می‌شدند. اگر مرواریدی کشف می‌شد، آن را میان انگشتان پا قرار می‌دادند تا کاپیتان و یا مسوول گروه‌شان از راه برسد و آن‌ها را جمع‌آوری کند.
تا سال ۱۹۳۰، صنعت مروارید برای بحرینی‌‌ها ایجاد شغل می‌کرد.
 قلمرو تجارت در این زمینه چنان گسترده بود که حتی از دیگر نقاط خاورمیانه و آسیا، کارگران خارجی استخدام می‌شدند. در هر حال در سال۱۹۳۰ شرایط تغییر کرد. در آن سال، ژاپنی‌ها شروع به فروش مرواریدهای پرورشی خود در بازارهای جهانی کردند و قیمت مروارید کاهش یافت.
تا سال ۱۹۳۰ تنها طبیعت، تولیدکننده مروارید بود. شکل‌گیری مروارید به این صورت بود که ماده‌ای مانند دانه‌ای شن یا سنگ‌ریزه وارد نوع خاصی از صدف یا صدف نرم‌تن می‌شد. تحت تاثیر مکانیزم دفاعی، صدف سعی می‌کرد ماده‌ای از خود ترشح کند تا دور شی وارد شده و به صورت لایه‌ای قرار گیرد. در نهایت، افزایش تعداد لایه‌های پیچیده شده به دور ماده محرک، مروارید را در بطن خود پرورش می‌داد.
مرواریدهای پرورشی نیز به همین طریق به وجود می‌آیند، به این صورت که ماده‌ای محرک درون نرم‌تن قرار داده می‌شود. در مورد مرواریدهای پرورشی، ماده محرک، عموما قطعه کوچکی از صدف تحت عنوان مروارید صدف مادر(صدف‌های نرم‌تن خشکی)‌ است که در مقایسه با مراحل طبیعی تولید، صدف بزرگ‌تری را می‌سازند.
با معرفی صدف‌های پرورشی به بازار، صنعت مروارید طبیعی بحرین تضعیف شد. در همین دوره در بحرین نفت کشف شد و اقتصادش از وابستگی به مروارید، به طلای سیاه گرایش یافت. حال مروارید فقط سمبل کشور بود و تنها منبع درآمد محسوب نمی‌شد.
با مشاهده موزه مروارید بحرین و درک چگونگی صید آن با نحوه زندگی مردم این کشور در دورانی که اقتصاد حول محور این گوهر گرانبها می‌چرخید آشنا می‌شویم. حتی امروزه مروارید نقش مهمی در تاریخ و مذهب این کشور ایفا کرده و بسیار مورد احترام است. از مروارید در سوره الرحمان آیات ۲۳‌-۲۲‌ قرآن نیز یاد شده است. در این آیه خداوند چنین فرموده است: «خداوند برای درستکاران و مومنان باغ‌هایی قرار داده است که در آن جا رودها جاری‌اند و آن ها را به وجود دستبند‌هایی از طلا و مروارید و خرقه‌هایی از ابریشم می‌آراید.»
به علاوه در یکی از افسانه‌های کهن عربی از مروارید چنین حکایت شده که نور مهتاب درون قطرات شبنم که از آسمان فرود آمده و به دریا ریخته، سپس توسط صدف‌ها بلعیده شده‌اند را پر می‌کرد.در بحرین کنونی تجارت مرواریدهای طبیعی هنوز به شیوه سابق ادامه دارد و فروش مرواریدهای پرورشی از سوی دولت ممنوع است. محصولات این کشور از جمله زیبا‌ترین مرواریدهای جهان محسوب می‌شوند.
بازرگانان مروارید در این منطقه، اغلب مرواریدهایشان را روی پارچه سرخ قرار می‌دهند تا درخشندگی آن‌ها بیش‌تر مشخص شود. احتمالا این اقدام آن‌ها ارتباطی با پرچم دولتی که به رنگ قرمز و سفید شفاف است، ندارد.
- شکوه و جاذبه مروارید
مروارید، در طول تاریخ در میان طبقه متنفذ و ثروتمند از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، در عصر امپراتوری رم، جواهرات مزین به مروارید در میان زنان محبوبیت خاصی داشت این جواهرات توسط ارتش فاتح پس از بازگشت از کشورهای مشرق زمین به رسم هدیه به آن‌ها داده می‌شد.
در شرق، مروارید اغلب به صورت پودر شده درمی‌آمد تا بیماری‌های مختلفی همچون بیماری قلبی یا فلج توسط آن معالجه شود. در میان خاندان سلطنتی، مروارید زمانی تنها منحصر به افراد این طبقه بود. در سال ۱۹۱۲ قانونی از سوی "دوک ساکسونی "Saxony ارایه شدکه بر اساس آن طبقه اشراف، پرفسورها ، دکترها و همسرانشان اجازه استفاده از مروارید را نداشتند. این گوهر قیمتی حتی به موزه‌های تاریخ طبیعی لندن نیز راه یافت. "هوپ پرل "Hope pearl بزرگ‌ترین مروارید آب‌های شور جهان است که دو اینچ طول دارد و چهار اونس وزن آن است و هنوز از سوی میلیون‌ها بیننده هر ساله مورد تحسین قرار می‌گیرد.
- ارزش مروارید
اگرچه عوامل مختلفی در تعیین ارزش مروارید دخیل هستند اما اندازه و میزان درخشش آن، دو عامل مهم به شمار می‌آیند. درخشندگی مروارید به سطح آن ارتباط دارد و منظور از سطح نیز صافی لایه خارجی، درخشش و شکل آن است.متخصصان مروارید معتقدند که اگر شما بتوانید بازتاب تصویر خود را روی مروارید مشاهده کنید، این نمونه گویای آن است که به علت داشتن درخشش فوق‌العاده از کیفیتی قابل ملاحظه برخوردار است.

مقالات مشابه مروارید :

مروارید جواهر شیک و عظمت

آموزش خرید مروارید

 مروارید جواهری بی همتا

مروارید ،گوهری از کلاسیک تا مدرن

مروارید عربی

سلطان‌ مروارید

مروارید ، گوهر عشق و شانس

مروارید گوهری قیمتی

خواص درمانی مروارید Pearl

خواص مروارید Pearl

مروارید سنگ متولدین خرداد، گوهر شانس‌ و نیکبختی‌

شناخت مروارید،گوهر دریا

خواص سنگ مروارید Perle

خواص درمانی مروارید

خواص درمانی و شفابخش مروارید

معرفی انواع مراورید ،شیوه شناخت مروارید اصلی از بدلی

سنگ قیمتی مروارید تاهیتی

گوهر قیمتی: مروارید آکویا

مروارید